Masa de Paști. Cum ne pregătim organismul pentru bucatele de sărbătoare. Cori Grămescu: 3 reguli în post

Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, vorbește despre cele trei reguli esențiale de urmat pentru a pregăti organismul în perioada de post pentru masa festivă de Paște.

Conform cunoscutului nutriționist, Cori Grămescu există trei direcții care pot fi urmate: creșterea cantității de proteine vegetale în ultima săptămână de post, creșterea consumului de fructe bogate în enzime și balansarea preparatelor tradiționale din miel cu legume care ajută digestia.

Dacă am ținut post o perioadă mai îndelungată și schimbăm brusc alimentația către produse grele din carne și preparate bogate în calorii, cum este cazul preparatelor tradiționale de Paște, riscul este să resimțim o senzație neplăcuta de balonare, oboseală și disconfort digestiv. De aceea este foarte important ca în ultima săptămână de post să începem să pregătim organismul pentru consumul de alimente de origine animală”, spune Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție.

Potrivit nutriționistului,  prima soluție pentru ca organismul să nu sufere un soc atunci când revine la meniul obișnuit după o perioadă de restricții alimentare este să consumăm în mod regulat proteine vegetal.

 

Cori Grămescu, alimentația în post și dieta de primăvară. Interviurile Spectacola

 

„Începând cu leguminoasele cum sunt năutul, lintea, și continuând cu produsele derivate din soia sau înlocuitorii vegetali de carne, precum și concentratele proteice din suplimentele vegane, toate aceste ingrediente ne ajuta să ne menținem și pe perioada postului capacitatea de a digera eficient proteinele, ceea ce ne ajută să avem o tranziție lipsită de disconfort la produsele tradiționale”, explică Cori Grămescu.

A doua soluție identificată de Cori Grămescu o reprezintă fructele bogate în enzime proteolitice cum e cazul ananasului, asociat cu condimente care ajută digestia, cum e ghimbirul. 
„În plus este foarte important să fim cumpătați. Nu este bine ca la aceeași masă să consumăm prea multe preparate tradiționale. Cel mai bine e să le împărțim pe durata zilelor de Paște după cum urmează. Dimineața dacă mâncăm ou, alegem doar o felie mica de drob, sau chiar mâncăm separat drobul la alta masă. Dacă la prânz consumăm ciorbă de miel, optăm pentru un ou fiert pe care îl ciocnim sau o bucată mică de friptură, iar la cină putem mânca fie stufat fie friptură de miel, însorită de legume sau salată asortată”, completează Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție și fondator al platformei de diete yummdiet.com.

Opțiunea a treia pentru a ne ușura digestia se referă la asocierea corectă dintre carnea de miel, care se digeră greu și legume care ne ajută să ne simțim bine. Recomandarea nutriționistului este să optăm pentru legume amărui cum sunt ruccola, andivele sau varza de Bruxelles. De asemenea, un plus îl reprezintă și consumul de ceaiuri și băuturi amărui cum sunt ceaiul de galbenele, apa tonica, limonada cu grapefruit.

 

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Dată: 22 apr, 11:23 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play