Sfat de călătorie: Drumeție inedită pe munte, în șaua cailor

Data actualizării: | Data publicării:
EXCLUSIV

Roxana și Costin, bloggeri de travel la Stampsonthepassport, explică pentru cititorii Spectacola, cum poți face o drumeție inedită pe munte, în șaua cailor.

Roxana și Costin, de la Stampsonthepassport, vin cu o recomandare inedită: drumeție în șaua cailor.

„Parcurgem o perioadă delicată, în care călătoriile nu sunt recomandate, însă poți face mici evadări din cotidian, care să te relaxeze și să te conecteze cu natura. Dacă ești dornic să te refugiezi în mijlocul naturii, unde să te simți în sigurantă, îți recomandăm echitația în natură sau horse trekking, cum l-ar numi englezii.

Sunt foarte multe locuri în România unde poți călări. Fie că vorbim de câteva ore sau zile întregi.

Dacă alegi varianta de a călări o zi întreagă sau mai multe, de cele mai multe ori, ai și posibilitatea de cazare în locurile respective.

Noi am ales să mergem în Munții Lotrului, pe Valea Oltului, una din cele mai spectaculoase zone din România. Dincolo de măreţia naturii oferită de vârfuri falnice, cascade năvalnice și ape binefăcătoare, defileul Oltului se remarcă prin multitudinea obiectivelor istorice.

Aici există un sat, uitat de vreme, care s-a păstrat ca acum 600 de ani

În Odăi am petrecut două zile minunate, unde ziua călăream prin munții din jur, iar seara ne strângeam în jurul focului, la povești, în fața casei.

Aici am găsit opt cai blânzi și minunați, care ne-au primit cu entuziasm și curiozitate.

Eu m-am atașat de Murgu, masculul alfa al grupului, care avea respectul și supunerea celorlalți. Cred că i-a luat jumătate de zi să mă accepte în șa și să mă lase să-l conduc, dar după toate acestea, m-a purtat prin locuri minunate. Ne-am plimbat prin păduri, ne-am odihnit langă pârâuri repezi, am ajuns până pe creasta munților și înapoi la căsuța din Odai, construită asa cum se construiau case acum sute de ani.

Aici am mâncat afară, pe o masă de lemn, sub doi pruni, iar mâncarea a fost gătită langă noi, în cel mai autentic și natural mod posibil. Apoi ne-am strâns în jurul focului, să depănam povești, în timp ce gazdele noastre ne făceau gogoși cu mere, pe care l-am mâncat pe nerăsuflate.

Următoarea zi, după un mic dejun copios și o cafea la jar, am călărit din nou. Am urmat un alt traseu, un traseu care ne-a apropiat mai mult de cai și de natură. A fost minunat!

Vă recomandăm o astfel de experiență. Este perfectă pentru toată lumea, de la copii până la bătrâni. Este o experiență extrem de frumoasă care merită încercată!”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News