Dieta cu APĂ. Cât de importantă este hidratarea în procesul de slăbire. Anca Alungulesei: „Dacă nu bem apă, nu slăbim! E regulă!”

Anca Alungulesei, specialist în nutriție și alimentație sănătoasă. captură foto PRO TV
Descriere foto: Anca Alungulesei, specialist în nutriție și alimentație sănătoasă. captură foto PRO TV

Anca Alungulesei, terapeut în nutriție, a explicat de ce este important să ne hidratăm corespunzător.

Anca Alungulesei spune că apa este cel mai important aliat în curele de slăbire. 

“Toată lumea care își dorește să slăbească caută tot felul de rețete minune de mâncăruri, dar uităm aspectul cel mai important și anume apa. Dacă nu bem apă, nu slăbim! E regulă! Un organism deshidratat înseamnă un metabolism încetinit”, a explicat terapeutul în nutriție în cadrul emisiunii Vorbește Lumea, de la PRO TV. 

Câtă apă trebuie să bem

“La 60 de kilograme ar trebui să bem în jur de doi litri pe zi. (...) Dacă suntem într-o perioadă călduroasă ar trebui să bem mai multă apă. Iarna nu prea simțim senzația de sete, dar atunci când ajungi să simți acest lucru înseamnă ca organismul tău se confruntă deja cu deshidratarea. Așadar, trebuie să bem apă înainte să simțim că ne este sete. Asta ne ajută să slăbim eficient (…) În primul rând când simți că ți se face foame, înainte de toate e indicat să bei apă pentru că, de fapt, s-ar putea să-ți fie sete. Nu de fiecare dată putem să identificăm corect senzația de sete de cea de foame. (…) Un alt secret care ne ajută în procesul de slăbire este să consumăm apa corect, pe tot parcursul zilei, adică să o bem întotdeauna cu inghițituri mici pentru a nu stimula organismul să o elimine brusc și, evident, să mergem prea des la toaletă”, ”, a mai spus Anca Alungulesei.

 

Cum calculezi câtă apă ar trebui să bei zilnic

 

Dr. Șerban Damian, medic nutriționist, a fost invitat în emisiunea Intervivurile Spectacola și DC News, unde a vorbit despre mitul celor 8 pahare de apă pe zi. Acesta spune că nu toată lumea are nevoie să bea 2 litri de apă pe zi și că acest aport diferă în funcție de mai mulți factori. 

„Această valoare este una medie. Este clar că pentru un copil nu se aplică sau, în același timp, pentru o persoană cu o masă corporală mare, sau cineva care face efort susținut. sau altcineva care stă foarte mult la temperaturi crescute vara, spre exemplu, poate fi insuficient. Este pur și simplu orientativ și mai curând trebuie să ne ducem către o altă formulă: 35ml pe kilogram corp / pe zi.

Aceasta este o altă valoare medie și putem să ne facem singuri calculul acesta.

De exemplu, pentru o persoană de 60 de kg, ajunge undeva la 2L. 

Pentru o persoană de 100 de kg, deja vorbim de cu totul altă valoare sau pentru cineva cu 40 de kg 

Aceasta este o valoare în condiții de temperatură constantă.

Temperatura optimă vara, spre exemplu și mai ales dacă se face efort fizic valoarea se poate dubla.

Adică o persoană poate să ajungă să consume 4 - 5 l de lichide pe zi fără nicio problemă și spun în special lichide, pentru că noi avem mai multe surse de hidratare.

Oamenii își imaginează că trebuie să stea neapărat cu sticla de 2 L și să o consume, că le e sete, că nu. Dar dacă mănânci fructe, legume, dacă bei lapte, dacă bei ceai, supă, cafea chiar și bere, toate acestea au compoziție crescută de apă și atunci, sunt o sursă de hidratare”, a declarat medicul Șerban Damian pentru Spectacola. 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Dată: 09 feb, 18:24 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play