Cel mai sănătos obicei pentru creier. Este mai important decât dieta, sportul și hidratarea

Somnul este cel mai sănătos obicei pentru creier. Foto Unsplash/ autor Alexandra Gorn
Descriere foto: Somnul este cel mai sănătos obicei pentru creier. Foto Unsplash/ autor Alexandra Gorn

Dacă îți e greu să te trezești dimineața pentru a face sport, ia în considerare oprirea alarmei, pentru a mai dormi câteva minute. Experții suțin că somnul este cel mai bun antrenament pentru creier. 

Potrivit experților, în timp ce exercițiile fizice sunt esențiale pentru sănătatea generală, somnul este cel mai important pentru creier. 

„Dintre toate obiceiurile sănătoase, somnul pare să fie cel mai important pentru creier”, spune Tara Swart, MD, Ph.D., neurolog și autor pentru MindBodyGreen.

„În opinia mea, este mai important decât dieta, exercițiile fizice, hidratarea și chiar meditația”, adaugă ea.

 

De ce este somnul atât de important

 

Când dormim, creierul repară celulele, restabilește energia și creează noi amintiri. Când renunțăm la somn pentru a rămâne treaz să ne uităm la televizor sau ne străduim să adormim din cauza stresului, anxietății sau a altor influențe externe, creierul nu are timp să se refacă.

Dieta, exercițiile fizice, hidratarea și meditația susțin creierul în diferite moduri. Cu toate acestea, "Dacă nu dormiți suficient, nu veți avea suficientă de energie pentru a aborda toate aceste alte lucruri", spune Swart.

 

Când vă este foame și vă simțiți epuizați, este mai probabil să comandați mâncare decât să gătiți. Dacă sunteți nu dormiți suficient, s-ar putea să beți mai multă cafea decât apă, ceea ce poate duce la deshidratare. 


Nu numai că somnul permite creierului să scape de excesul de toxine și să crească nivelurile de energie, dar susține, de asemenea, sănătatea intestinelor, imunitatea și starea generală de spirit (de unde vine și expresia: să te trezești pe partea greșită a patului).


Cum să dormim mai bine


Calitatea somnului ne afectează din mai multe puncte de vedere. Efectele privării de somn asupra creierului pot ajunge să influențeze legerile noastre privind sănătatea și stilul de viață. Iată câteva modalități de a promova un somn mai bun:

Păstrați o rutină a orelor de culcare și de trezire
Încearcă să dormi dezbrăcați.
Dacă partenerul tău te ține treaz noaptea, ia în considerare să dormiți separat
Aflați câte ore de somn aveți nevoie.
Renunțați la telefon și televizor înainte de culcare
Luați un supliment care sprijină somnul.
Păstrați o temperatură mai joasă în dormitor.

 

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Dată: 23 Martie, 18:00 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play