Când și de ce este bine să iei o pauză. Cori Grămescu: „Tot ceea ce reprezintă comportamente de evitare emoțională”

Cori Grămescu, foto Facebook
Descriere foto: Cori Grămescu, foto Facebook

Cori Grămescu, nutriționist și antrenor de fitness, atrage atenția asupra importanței pe care odihna o are asupra tuturor aspectelor vieții. 

„Ca să avem energie să mâncăm sănătos, să facem sport, să ne prioritizam ziua într-un fel care să fie satisfăcător și plin de sens pentru noi avem nevoie de o bază emoțională sănătoasă, de un univers interior care să ne facă să credem în noi și în capacitatea noastră de a găsi un sens și o semnificație în viață noastră de zi cu zi. Și pentru a avea un univers emoțional echilibrat trebuie să ne odihnim, să facem pauze de relaxare și reîncărcare, să ne conectăm cu emoțiile noastre și să observăm ce și cum gândim, să evitam comportamentele care ne „amorțesc” sau ne agită în exces.

Mă refer aici la consumul de alcool în exces și orice substanțe interzise , la tot ceea ce reprezintă comportamente de evitare emoțională (mâncat pe fond emoțional, movie-binge, gaming-ul în exces, chiar și sportul în exces sau munca ce devine obsesie).


Deși probabil că nu există un sens sigur sau o soluție clară a vieții așa cum să ne-o trăim, însă procesul prin care reușim să ne apropiem mai mult și mai cu blândețe de noi înșine, prin care reușim să „creștem” în sinele nostru emoții sănătoase și benefice pentru noi sunt ingrediente esențiale pentru o viață care prioritizează binele nostru pe termen lung în fața unor impulsuri de moment”, a explicat Cori Grămescu pe rețelele de socializare.

 

Cori Grămescu, ADEVĂRUL despre procesul de slăbire

 

Cori Grămescu le oferă sfaturi importante celor care au reușit să slăbească. Nutriționistul afirmă că greutatea pierdută  poate reveni imediat la loc și nu trebuie „să se culce pe o ureche”. 


Nutriționistul spulberă mitul potrivit căruia persoanele care reușesc să slăbească nu se pot îngrășa la loc. 


„Din categoria ce se spune vs realitate. Până acum se credea că dacă reușești să slăbești și să te menții suficient de mult timp pe un palier de normoponderabilitate metanbolismul se 'normaliează/'resetează'. S-au făcut multe studii pe această temă și, din păcate, odată ce ai avut tendința manifestată de îngrășare, ea nu se reversează.


Această idee cum că ne-am 'vindeca' la un moment dat de 'tendința de îngrășare' nu este adevărată. Ea se va manifesta întotdeauna, ceea ce înseamnă că dacă la un momendat ai avut mai mult de 10 kg peste baseline-ul de normoponderabilitate, va trebui, pentru a îți menține greutatea, ca toată viață să fii atent/ă la balanța energetică și la aportul caloric. Bineînțeles, asta nu înseamnă să stați toată ziua cu aplicații de monitorizare a caloriilor, ci să vă concentrați pe a mânca cât mai sănătos (aport suficient de nutrienți, aport caloric antent calculat pentru a evita surplusul caloric și înfometarea etc.), cu atenție pe cum vă simțiți, când apar poftele alimentare și să identificați cauza. Iar atunci când luați în greutate să reveniți la un program alimentar mai articulat.


Nu vă culcați pe o ureche dacă ați slăbit, gândiți-vă la tot procesul ca la o plantă de care aveți grijă. Plantați o sămânță, o udați, aveți grijă de ea, crește, înflorește și continuați să aveți grijă de ea că să nu se ofilească. Ca orice alt aspect din viață noastră, muncim să obținem ceea ce ne dorim, dar trebuie să și întreținem rezultatele obținute. Chiar dacă ați slăbit și ați ajuns la numărul de kilograme dorit, dacă nu corectați comportamentele alimentare și nu faceți conștient alegeri alimentare mai sănătoase, la un moment dat, există o foarte mare probabilitate să ajungeți de unde ați plecat”, a scris pe pagina personală de Facebook, nutriționistul Cori Grămescu. 

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Dată: 26 noi, 07:32 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play