Postul Crăciunului, ce să faci să NU te îngrași. Marea greșeală pe care o fac toți românii. Bălănică: Trei criterii importante. Mulți își pun sănătatea în pericol

Foto Freepik
Descriere foto: Foto Freepik

Postul Crăciunului începe pe data de 15 noiembrie. Cum ne pregătim pentru această perioadă pentru a nu ne pune sănătatea în pericol. 

Postul Crăciunului începe la jumătatea lunii noiembrie 2022, pe data de 15 noiembrie și va ține până pe data de 24 decembrie 2022. Postul negru înseamnă abstinență de la mâncare și alte plăceri. Numai că specialiștii din domeniul medical atrag atenția asupra riscurilor la care se expun persoanele care aleg să țină post negru. 

Postul Crăciunului, ce trebuie să știm despre alimentație


Dr. Florin Ioan Bălănică, cu peste 22 de ani de experiență în sănătate, a explicat în exclusivitate pentru DC Medical care sunt riscurile la care se supun persoanele care aleg să țină post și au o stare de sănătate precară. 

”Postul religios face parte din cultura fiecărei populații în parte. Românii au postul de miercuri și vineri, dar toate popoarele au o formă de post. Dacă noi avem o stare bună de sănătate, ceea ce nu este cazul pentru majoritatea românilor, și alegem să ținem post, nu se va întâmpla nimic în defavoarea noastră în cazul în care știm să trecem corect de la alimentația de dulce, la alimentația de post, iar mai apoi să facem trecerea de la alimentația de post, la alimentația de dulce.

Sunt multe persoane obeze sau cu patologii metabolice care aleg să țină postul religios neînțelegând că își pun sănătatea în pericol. Proteina de origine animală vs. proteina de origine vegetală sunt diferite. Proteina de origine animală este o proteină completă, iar cea de origine vegetală este una incompletă”, a explicat dr. Florin Ioan Bălănică, în exclusivitate pentru DC Medical.

Postul Crăciunului, cum ne pregătim. Ce să faci să nu te îngrași în post. Trei criterii importante


”În egală măsură, pregătirea pentru post presupune să am mâncarea potrivită. Ce facem noi românii? Vrem să ținem post, suntem foarte ocupați, nu acordăm atenție prevenției și, în momentul în care luăm această decizie, în jurul nostru avem covrigul, cartoful prăjit, piure, orez, zacusca, lucruri bogate în carbohidrați și amidon sau lucruri bogate în grăsime pe care le vom consuma în cantitate mare pentru nu sunt sub nicio formă sățioase”

Citește continuarea pe DC Medical.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Spectacola | Dată: 12 noi 2022, 09:54 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play