Mihaela Bilic desființează încă un mit: „Grăsimea vegetală îngrașă mai tare decât grăsimea animală”

Data publicării:
Mihaela Bilic, captura video Youtube/ Vorbește lumea
Descriere foto: Mihaela Bilic, captura video Youtube/ Vorbește lumea

Dr. Mihaela Bilic, medic nutriționist, explică motivul pentru care, atunci când suntem la dietă, nu ar trebui să fugim de grăsimea animală. 

 

„Bine de știut: grăsimea vegetală îngrașă mai tare decât grăsimea animală


Un gram de grăsime are tot 9 calorii, indiferent dacă provine din ulei de floarea-soarelui, ulei de măsline, grăsime de pește, unt sau untură. Aportul caloric este identic, însă efectele asupra siluetei sunt diferite!
Care este mecanismul prin care ne îngrășăm? 

Kilogramele în plus sunt rezultatul multiplicării celulelor grase (adipocite) pe fondul unui consum excesiv de calorii care provin din grăsime și/sau carbohidrați. 
Cercetările recente arată că acizii grași din alimente au efecte diferite în stimularea adipogenezei, adică a producției de celule care acumulează grăsime de rezervă. 


ARA (acidul arahidonic), grăsime din seria Omega 6 prezentă în uleiul de floarea-soarelui, este de trei ori mai adipogenică decât grăsimile din seria Omega 3 (din uleiul de pește). Când vine vorba de stimularea îngrășării, ARA se dovedește mai puternic decât acizii grași saturați (din unt și slănină) sau mononesaturați (din uleiul de măsline). 


La polul opus DHA, un acid gras din seria Omega 3, prezent în gălbenușul de ou și în peștele gras, are efect anti-adipogenic (anti-îngrășare).
Dacă până acum se considera că o calorie este tot o calorie, indiferent dacă provine din salată verde sau cașcaval, acum o să știți ca unele calorii îngrașă mai tare. 
“Nicio masă fără pește!”...în cazul în care sunteți în vacanță la mare”, a transmis Mihaela Bilic pe rețelele de socializare. 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Categorie: Diete


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel