Micul dejun perfect pentru o zi plină de energie. Alimentele recomandate de nutriționist

EXCLUSIV

Nutriționistul Wasim Nazer explică ce ar trebui să consumăm la micul dejun pentru a avea o zi plină de energie.

Alimentele pe care alegi să le consumi la micul dejun îți asigură nivelul de energie pe care o să-l ai peste zi.

„După ani de studii în domeniul nutriției, s-a determinat clar că ceea ce consumi la micul dejun este determinat pentru tonusul pe care o să-l ai de-a lungul zilei. Este exact ca la mașină, depinde extrem de mult calitatea combustibilului pe care îl folosești!”, a explicat specialistul nutriționist, Wasim Nazer, pentru Spectacola. 

Ce alimente să consumăm la micul dejun

În economia alimentație tale zilnice există o listă clară de alimente pe care este indicat să le consumi pe parcursul a 24 de ore.

„Pentru a te asigura că atingi necesarul zilnic de vitamine și minerale, consumă în fiecare zi legume, fructe, cereale integrale, nuci și semințe crude, carne și pește, iar în unele situații de lactate și ouă.”, explică specialistul.

La micul dejun, așadar, avem libertatea de a consuma carnohidrați (cerealelor integrale, al amidonoaselor și fructelor dulci). De ce la micul dejun?

„In prima partea a zilei beneficiem pe de o parte de contextul hormonal favorabil, în care corpul nostru poate absorbi o cantitate mai mare de glucide pentru a inactiva hormonii de stres secretați în mod natural în timpul nopții. În plus, având la dispoziție întreaga zi, organismul poate procesa eficient glucidele consumate la micul dejun.”, continuă Wasim Nazer.

De asemenea, la micul dejun este indicat să consumi iaurt bogat în proteine, care pe lângă probiotice asigură și un aport proteic mai crescut decât al iaurtului obișnuit, având astfel proprietăți de activare a metabolismului.

„Persoanele care nu consumă lactate pot asocia cerealele integrale cu fructe uscate și lapte de cocos pentru beneficiile trigliceridelor cu lanț mediu conținute (proprietăți termogenice de activare a metabolismului) sau cu lapte de orez sau mei (aport redus de grăsimi și fără gluten sau alergeni).

Autorul articolului: Georgiana Ioniţă | Dată: 14 sep, 11:56 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play