Cum îți crești imunitatea cu ajutorul salatelor de iarnă. Sfatul nutriționistului

Unsplash.com/ autor Karolina Kołodziejczak
Descriere foto: Unsplash.com/ autor Karolina Kołodziejczak

Nutriționistul Wasim Nazer vine astăzi cu o serie de informații despre ce ar trebui să consumi în perioadă următoare ca să te asiguri că ai o imunitate de fier. 

Specialistul vorbește despre salatele de iarnă, adevărate vedete în alimentația noastră în acest sezon. Salatele de iarnă sunt alegeri alimentare simple și, în același timp, extrem de complexe. Se pregătește extrem de rapid și sunt adevărate boostere de vitamine și minerale.

"Cu câteva legume de sezon, cereale sau leguminoase, îți poți face plinul de vitamine. O bună combinație de produse de sezoane, feculenți sau proteine, o salată a iernii colorată și foarte delicioasă, trebuie să fie cea mai echilibrată.", precizează Wasim Nazer.

Dacă ți se pare mai greu să consumi legume pe timp de iarnă, trebuie să știi că salatele sunt cea mai simplă și la îndemână soluție. Este foarte ușor, mai ales dacă alegi cele mai colorate legume ale iernii. Iată ce recomandă nutriționistul:

– sfecla, pentru virtuțile sale antioxidante.
– dovleacul, pentru aportul său în fibre.
– varza roșie, o sursa de vitamina C și de calciu.
– morcovii de tot felul, foarte bogați în betacaroten.

"Nu uita nici de fructe, care vor veni cu o notă dulce sărată pentru preparatele tale. Poți folosi mere, pere, citrice sau rodie și mango pentru un plus de exotism. Dar, dacă vrei să consumi o salata mai crocantă, poți apela la nuci sau semințe si la mugurii de pin. Migdalele, semințele de dovleac sau fisticul sunt și ele cele mai delicioase în salate. Sunt nutritive, fiind foarte bogate în minerale, acizi grasi și micronutrienți.", ne sfătuiește nutriționistul Wasim Nazer.

O salată gurmandă și foarte sănătoasă poate fi folosind legumele uscate.

Pentru o masă sățioasă și sănătoasă în acelasi timp, poți folosi o mulțime de legume uscate:
– lintea verde sau corail.
– năutul.
– fasolea albă sau roșie.

Leguminoasele sau legumele uscate sunt excelente pentru sănatate. Sunt foarte bogate în vitaminele B, în potasiu, în fosfor, în magneziu și fier. Puternica lor acțiune sățioasă te va ajuta să nu mai ronțăi între mese. Legumele uscate pot fi, de asemenea, cea mai bună alternativă la carne dacă le asociezi cu anumite cereale precum quinoa, orez sau bulghur.

Legumele de sezon si feculenții- un mix perfect. Daca vrei ca salatele tale să se transforme într-un preparat complet, le poți îmbogăți cu feculenți:
– orez integral, semi-integral sau sălbatic va furniza energie organismului datorită glucidelor pe care le conține. Nu conține gluten și este un aliat de preț pentru persoanele care au intoleranță la gluten.
– cartoful dulce. Este foarte bogat în vitamine, cupru și mangan. Așadar, este un concentrat de antioxidanți. Cu gustul său dulce și reconfortant, este o alegere excelentă pentru sănătate.
– quinoa. Nu conține gluten, este bogată în proteine și aminoacizi și are un gust delicios de alună.
– bulghurul. Are un indice glicemic foarte scăzut și este excelent pentru persoanele diabetice.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Dată: 14 ian, 15:05 | Categorie: Retete
Get it on App Store Get it on Google Play