Dieta cu ananas. Adevărul despre slăbirea cu cel mai popular regim de pe TikTok

Unsplash.com/ autor Darren Lawrence
Descriere foto: Unsplash.com/ autor Darren Lawrence

Dacă încerci să slăbești, experții recomandă să intruduci în dietă cât mai multe fructe și legume. Există însă un fruct despre care se spune că ar fi cel mai eficient pentru pierderea în greutate: ananasul.

Ananasul este cunoscut drept fructul care topește kilogramele. 

TikTok-ul are o mulțime de videoclipuri despre "dieta cu ananas",în care oamenii își expun experiențele despre slăbirea prin această metodă.

 


"Ananasul este cel mai bun prieten al meu", a scris utilizatorul TikTok @catcasasas în descrierea unei postări, menționând în videoclip că poți "pierde până la 5 kilograme în trei zile" dacă mănânci ananas la micul dejun, prânz și cină, împreună cu piept de pui la grătar.

@catcasas

Pineapple is my best friend. #VideoSnapChallenge #weightloss #healthy #healthyrecipes #foryou #fy #perderpeso #dietanotiktok #fitness #bajarlapanza

♬ Can We Kiss Forever? - Kina

Totuși, este ananasul chiar atât de eficient în pierderea în greutate - și este chiar sigur să îl mănânci la fiecare masă (sau în fiecare zi)?! 

Este ananasul cu adevărat bun pentru pierderea în greutate?

Poate fi, spune Vanessa Rissetto, MS, RD, co-fondator al Culina Health din New York City.

 

Iată care sunt cele mai mari beneficii ale ananasului:

 

Ananasul are un conținut scăzut de calorii


O cană de ananas conține 82 de calorii, potrivit USDA.

 

Conține bromelaină


Bromelaina este o enzimă care poate ajuta la descompunerea proteinelor și la creșterea absorbției anumitor nutrienți. Unele studii pe animale au arătat că sucurile de ananas pot ajuta la diminuarea formării de grăsime - cel puțin la șobolani.


Conține fibre

Fibrele sunt un element important în pierderea în greutate - iar o cană de ananas conține 2,3 grame, potrivit USDA. Adăugarea mai multor fibre în mesele și gustările dvs. este o schimbare care este asociată cu pierderea în greutate (și o mai bună capacitate de a ține o dietă), indiferent de aportul caloric, conform cercetării din 2019 din The Journal of Nutrition.

 "Fibrele se digeră lent în organism și, prin urmare, ajută să vă mențineți mai sătul", spune Keri Gans, MS, RDN, autor al The Small Change Diet. Acest lucru, adaugă ea, este important pentru pierderea în greutate. Fibrele din ananas "favorizează, de asemenea, digestia" și "acționează ca un laxativ natural", spune Rissetto.

 

Ananasul este hidratant

 "Ananasul este format din 86% apă, ceea ce este cu siguranță hidratant", spune Gans. A fi hidratat poate ajuta la reducerea exceselor alimentare "mai ales că, de multe ori, atunci când o persoană este deshidratată, poate confunda acest lucru cu foamea", spune ea.

 


Este plin de mangan

Manganul este un nutrient esențial de care organismul tău are nevoie pentru a funcționa corect și pentru a procesa alimentele pe care le consumi. O ceașcă de ananas conține 1,5 miligrame de mangan, ceea ce reprezintă aproape întregul aport recomandat pentru o zi. 

 

Este antiinflamator


Ananasul este o sursă solidă de vitamina C, un antiinflamator. (Are 78,9 miligrame într-o porție de o cană, conform USDA, ceea ce este mai mult decât doza zilnică recomandată, TYVM). Și asta vă poate scădea riscul de potențiale probleme de sănătate, inclusiv anumite tipuri de cancer și boli de inimă.

 

 

Este o sursă excelentă de vitamine și minerale

 

Vitamina B6
Cupru
Tiamina (vitamina B1)
Folat
Potasiu
Magneziu
Niacina (vitamina B3)
Riboflavină (vitamina B2)
Fier

 

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Dată: 26 iun, 08:30 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play