Ambalaje care “intră la apă”. Mihaela Bilic demască metoda prin care producătorii scumpesc alimentele fără să știm: „Este un furt din buzunarele consumatorilor”

Data actualizării: | Data publicării:

Dr. Mihaela Bilic, medic nutriționist, atrage atenția asupra unui fenomen extrem de răspândit. Iată cum plătești aceiași bani, pentru o cantitate mai mică de produs. 

Nutriționistul Mihaela Bilic explică motivul pentru care găsim, tot mai des, pe rafturile supermarketurilor, ambalaje mai mici cu produsele pe care obijnuiam să le consumăm, dar la aceiași bani. Medicul descrie acest fenomen drept un „furt din buzunarul consumatorului”. 


„Ambalaje care “intră la apă”, o  metodă discretă de a scumpi alimentele.

Poate v-ați întrebat de ce în unele magazine pe etichetă este trecut și prețul la kilogram de produs. Este o metodă de protecție a consumatorilor vizavi de eventualele scumpiri și de fenomenul de “shrinking” al ambalajelor. 

Da, producătorii au inventat o strategie de marketing subtilă de a fi competitivi pe o piață în continuă creștere: micșorează ambalajul și în felul ăsta mulți cumpărători nu percep scumpirea de preț.

 
De exemplu tabletă de ciocolată nu mai are 100 g ci 80 g, borcănelul de iaurt a trecut de la 150 g la 125 g iar majoritatea sticlelor nu mai au 500ml, ci 400 ml. Aceeași metodă este folosită și de restauratori, ca să păstreze același preț de listă, micșorează porția! Nu este nimic ilegal sau imoral în această strategie, putem spune că ne ajută silueta.

 Cu condiția să știm și noi pe ce dăm banii…sau mai degrabă pe cât.

Fenomenul a fost descris prima oară în 1987 în Anglia și a fost denumit “shrinkflation”. În prezent metoda este aplicată de tot mai mulți producători din industrie care speră că în felul acesta cumpărătorii se vor bucura de un preț neschimbat și nu vor observa diferența de greutate.

 Asociația Foodwatch consideră că este un furt din buzunarele consumatorilor, prin urmare se lucrează la o lege care să oblige producătorii sa anunțe orice modificare de ambalaj.
Sandvișurile și recipientele de supă au devenit mai mici și chiar și caserolele pentru livrare de mâncare la domiciliu sunt reduse ca dimensiuni! Fiți cu ochii pe ambalaj, prețul trebuie raportat la kilogram, nu la porție/cutie/pachet”, a explicat Mihaela Bilic pe rețelele de socializare. 

 

 

Vom ajunge să consumăm gândaci? Mihaela Bilic, explicație pentru acest tip de alimentație

 

Dr. Mihaela Bilic, medic nutriționist, a fost invitată în emisiunea Pastila de Frumusețe, realizată de Georgiana Ioniță Toader la Spectacola și DC News. 

Întrebată ce părere are despre consumul de gândaci, Mihaela Bilic a explicat, în primul rând, cum a pornit acestă „modă” și care este probabilitatea ca gândacii să devină parte din meniul nostru de zi cu zi.


„Cred că este  aici o chestiune de mult marketing. Această globalizare face necesară prezența unor astfel de produse la nivel mondial, pentru că cine știe, poate că sunt populații  care le-au consumat și acum, dacă s-au mutat în Europa, trebuie să le regăsească în supermarket, e o chestiune de obicei. Insecte, din păcate, au mâncat oamenii dintotdeauna, ăia săracii, care nu aveau carne. Acum, puțin probabil ca noi în această abundență de produse de origine animală, să ajungem, ferească Dumnezeu, să ne luăm proteinele din din insecte. 

Dar industria alimentară eu cred că-și pregătește surse alternative, pentru că este clar, suntem din ce în ce mai mulți pe planeta asta, nu suntem pregătiți să acceptăm o scumpire foarte mare a acestor produse care sunt cu adevărat valoroase. Și atunci, industria alimentară trebuie să aibă alternative. Dacă de mâine n-o să mai avem carne pentru toată lumea, trebuie să avem și insecte”, a declarat Mihaela Bilic în emisiunea Pastila de Frumusețe, de la Spectacola și DC News. 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Categorie: Diete


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel