5 alimente care te scapă de răceală. Sunt accesibile și pot fi consumate de toată lumea

Foto Freepik
Descriere foto: Foto Freepik

Care sunt alimentele ce nu trebuie să îți lipsească din cămară și care te scapă de răceală.

O alimentație bogată în vitamine și nutrienți poate crește imunitatea și astfel să fiți scutiți de infecțiile respiratorii care sunt din ce în ce mai agresive, iar potrivit specialiștilor ne așteptăm la cel mai mare val din ultimul deceniu în Europa.

De altfel, este cunoscut faptul că imunitatea se poate obține atât dintr-o dietă echilibrată, cu suplimente de vitamine, atunci când este cazul, dar și prin reducerea consumului de alcool și un somn odihnitor.

Mai mult, nutriționiștii au alcătuit și o listă a alimentelor care nu trebuie să ne lipsească din stoc, în sezonul rece, parte dintre acestea putând fi consumate chiar și de către copii, care se află în categoria cea mai expusă la infecții.


5 alimente care nu trebuie să lipsească în sezonul rece

Fructe și legume viu colorate. Acestea sunt o sursă importantă de antioxidanți, cum ar fi flavonoidele, antocianii și carotenoidele, și care ajută la combaterea radicalilor liberi care pot provoca daune potențiale celulelor tale și îți pot compromite sistemul imunitar.

”Flavonoidele sunt în fructele de pădure, kale, varză, ciocolata nea, ceai și soia. Antocianinele sunt produse de pigmentul care dă culorile roșu, purpuriu și albastru, deci sunt în fructele de pădure, struguri, rodie și chiar în vinul roșu, iar carotenoidele se găsesc în morcovi, dovleac, mango sau caise”, spune nutriționistul Amy Goodson, arată EatThis.

Vitamina C este de asemenea un antioxidant puternic care poate ajuta sistemul imunitar să lupte împotriva bolilor. În fapt, această vitamină ajută la creșterea și producția de celule albe din sânge, care sunt cele de care organismul tău are nevoie pentru a lupta împotriva infecțiilor. Mai mult, vitamina C poate ajuta la combaterea radicalilor liberi, similar cu ceilalți antioxidanți menționați anterior.

Potrivit specialiștilor, doza zilnică de vitamina C necesară și recomandată de INS este de 80 mg, aceasta putând varia în funcție de vârstă și statut.

Astfel, la copii, cantitatea poate să scadă, în timp ce pentru femeile însărcinate și persoanele care fumează este recomandată creșterea cantității, la aceștia din urmă cu încă 35 mg pentru un pachet de țigări. Important este însă să nu se depășească 2000 mg/zi.

 

Citește continuarea pe DC Medical.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Spectacola | Dată: 16 noi 2022, 22:49 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play