4 pași pentru a slăbi rapid după masa de Paște. Cori Grămescu: „Sportul este cel mai eficient mod de a scapă de efectele supra-alimentarii”

Cori Grămescu, foto Facebook
Descriere foto: Cori Grămescu, foto Facebook

Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție ne învață cum putem să slăbim rapid după excesele alimentare. 

Conform nutriționistului și antrenorului de pilates Cori Grămescu, o atenție sporită la alimentele pe care le consumăm și antrenamente blânde cum sunt orele de grup fitness, reprezintă cheia pentru o revenire rapidă după perioada sărbătorilor Pascale

„Slăbirea rapidă după perioadele de exces alimentar nu este periculoasă pentru organism dacă vorbim de derapaje alimentare de câteva zile. În această situație, poți remedia rapid efectele negative și poți ajunge la o slăbire rapidă de 1-3 kilograme, pentru că este mai ales vorba despre eliminarea retenției de apă și a conținutului intestinal. Însă îți recomand cu tărie să nu îți faci un obicei din a alterna perioadele de supra-alimentare cu cele de dieta severă, pentru că vei ajunge în situația unei variații permanente a greutății tale, cu efecte negative asupra sănătății și aspectului fizic”, explică Cori Grămescu.

„Primul pas pentru o slăbire sănătoasă după Paște este să faci un „inventar” al alimentelor consumate. Dacă obișnuiești să ții un jurnal alimentar, este un moment în care te ajută foarte mult. Dacă nu, încearcă să recreezi din memorie lista cu ce ai mâncat în ultimele zile. O cantitate aproximativă măsurată cu unități uzuale (număr de linguri, de ex.) te ajută să ai o estimare a ceea ce ai mâncat. Cei mai mulți dintre români consumă carne grasă, dulciuri concentrate, alcool și pâine sau cartofi. Cei mai cumpătați optează pentru o carne mai slabă și restricționează oarecum consumul de alcool și dulciuri, dar tot mănâncă prea multe proteine în aceasta perioadă. 

Al doilea pas este să renunți la a manca resturile de la masa festivă. Dacă ai 1-3 zile de exces culinar poți să gestionezi rapid situația, dar deja 4-7 zile înseamnă o acumulare reală de kilograme în plus. Deci, oferă restul de mâncare tradițională unei familii nevoiașe, vei face o mare bucurie unor oameni amărâți și îți vei oferi șansa de a te simți bine, fără să îți dai peste cap organismul.

Al treilea pas este să identifici cum te simți și să corelezi asta cu lista de alimente consumate. Ai mâncat carne grasa, dulciuri și alcool și te simți balonat? În cazul asta, primul pas este să te asiguri că ai o digestie corectă și nu te constipi. Un ceai pentru digestie ușoară, probiotice de bună calitate și un supliment cu enzime digestive te ajută să eliberezi tractul digestiv și să poți începe astfel procesul de slăbire sănătoasă după Paște.  Nu uita să te hidratezi corect, este nevoie de cel puțin 2 litri de lichide pe zi pentru a menține echilibrul corpului.
O slăbire sănătoasă după Paște înseamnă să te hidratezi corect și să corectezi excesul alimentar, eliminând cât mai repede substanțele nesănătoase din organism.

Al patrulea pas și poate cel mai important, este să te reapuci de sport. Indiferent dacă optezi pentru a merge la sala sau a urma ore de grup fitness on-line sau pe zoom, alternează antrenamente cardio de intensitate moderată cu ore în care lucrezi cu greutăți medii, pentru rezistență. Este important să înțelegi că un exces alimentar de 2-4 zile înseamnă să muncești 7-10 zile pentru a scăpa de efectele negative ale acestuia. Concret, daca ai mâncat până la refuz, programează-ți să mergi la sport la fiecare doua zile, făcând antrenamente moderate că intensitate, care durează cel puțin o oră. 
Sportul este cel mai eficient mod de a scapă de efectele nesuferite ale supra-alimentarii tradiționale de Paște”, spune Cori Grămescu.

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Dată: 04 mai, 12:15 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play