10 gustări delicioase care îți păstrează inima sănătoasă și țin kilogramele la distanță

10 gustări care îți păstrează inima sănătoasă și țin kilogramele la distanță/ foto pixabay.com autor Nika Akin
Descriere foto: 10 gustări care îți păstrează inima sănătoasă și țin kilogramele la distanță/ foto pixabay.com autor Nika Akin

Sănătatea inimii poate fi protejată prin alimentație. Există mai multe diete care promit beneficii notabile pentru sănătatea cardiovasculară. Iată 10 gustări delicioase, recomandate de nutriționiști, care vă păstrează inima sănătoasă și țin kilogramele la distanță.

„Atunci când vă gândiți la sănătatea inimii, luați în considerare trei lucruri: alimente bogate în fibre; acizi grași nesaturați, în special omega-3; și antioxidanți. Din fericire, există o mulțime de opțiuni de gustări prietenoase cu inima, spune nutriționistul Ginger Hultin, MS, RDN, autorul Anti-Inflammatory Diet Meal Prep,

 

Gustări proaspete și crocante

 

1. Merele

„Puteți lua un fruct bogat în fibre, cum ar fi o banană sau un măr și puteți adăuga puțin unt de arahide sau migdale pentru mai multe beneficii  pentru inimă. Acestea sunt bogate în fibre și grăsimi sănătoase, pline de vitamine, minerale și antioxidanți. Merele sunt o sursă excelentă de polifenoli bioactivi și fibre solubile”, spune Hultin. .

 


2. Țelină

Această legumă plină de apă, bogată în fibre, este o opțiune versatilă, crocantă, bogată în compuși fenolici și recunoscută pentru proprietățile sale antioxidante puternice. Țelina nu este doar simplu de mâncat (și digerat), ci și ușor de transportat, astfel că este o gustare perfectă.. O puteți consuma crudă (după o spălare amănunțită) sau prăjită.

 

3. Ardei gras

Ardeii gras, ardeiul iute sau ardeiul kapia se referă la aceeași legumă glorioasă. Bogați în special în vitamina C, antioxidanți și vitamina A (beta caroten), ardeii grași reprezintă o opțiune excelentă pentru sănătatea inimii. La fel ca țelina, puteți mânca ardei cruzi sau prăjiți.

 


4. Kale


Un studiu a constatat că consumul regulat de kale a îmbunătățit semnificativ factorii de risc ai arterei coronare (probabil parțial datorită proprietăților sale antiinflamatorii). 

 


Gustări sărate

 

5. Popcorn


O sursă bună de fibre, floricelele sunt cereale integrale și reprezintă o gustare renumită la nivel mondial. Alegerea popcornului proaspăt preparat cu turmeric antiinflamator sau drojdie nutrițională bogată în vitamine, este o modalitate excelentă de a adăuga această gustare în meniuu

 

 

6. Nuci


„Nucile și semințele conțin fibre, omega-3 și antioxidanți, astfel încât o mână de nuci poate fi foarte sănătoasă pentru inimă”, spune Huitlin. În această categorie intră mai multe tipuri de nuci, precum fistic, migdale, nuci, macadamia, caju sau chiar unrul de arahide.

 

7. Semințe


Semințele de in, cânepa, chia, susan, dovleac, floarea-soarelui, rodie sau cais, sunt extrem de benefice pentru inimă.

 

Dulciuri

 

8. Banane congelate


Bananele conțin foarte multe fibre, dar vin și cu o grămadă de beneficii care îmbunătățesc starea de spirit. 

 


9. Stafide

 

Stafidele (sau strugurii deshidratați) sunt o gustare minunată. Scestea pot fi adăugate în iaurt, consumate cu miere și nuci sau mâncate ca atare. Stafidele sunt bogate în fier și extrem de benefice pentru inimă.

 

10. Ciocolata neagra


Plină de flavonoli  benefici pentru inimă, ciocolata neagră este o modalitate remarcabilă de a obține mai mulți antioxidanți și alți compuși bioactivi care scad riscul de boli de inimă. Optează pentru niște delicii ușoare, fără coacere.

 

Autorul articolului: Georgiana Ioniţă | Dată: 15 feb, 07:19 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play