Vitamina E: antioxidantul de care corpul dumneavoastră are nevoie pentru un sistem imunitar sănătos

Migdale, foto Unsplash/ autor: Nacho Fernandez
Descriere foto: Migdale, foto Unsplash/ autor: Nacho Fernandez

Vitamina E este extrem de importantă datorită proprietăților sale antioxidante și de stimulare a imunității.

Vitamina E este una dintre cele patru vitamine liposolubile împreună cu vitaminele A, D și K.


Asta înseamnă că nutrienții sunt depozitați în țesutul adipos din corp și, de asemenea, este cel mai bine absorbit atunci când este consumat împreună cu o sursă de grăsime sănătoasă (deși majoritatea alimentelor care conțin vitamina E sunt ele bogate în grăsimi).


Prezentă în mod natural în diferite alimente vegetale, vitamina E este cunoscută mai ales pentru puternicele sale proprietăți antioxidante, conform Institutului Național de Sănătate (NIH).


„Vitamina E este abundentă în alimente precum migdale, arahide, alune și semințe de floarea-soarelui”, spune Wendy Bazilian, medic nutriționist. „Se găsește și în uleiurile vegetale precum floarea soarelui, șofranul și uleiurile de soia.”


Optează pentru cereale nerafinate, cum ar fi orezul brun, ovăzul sau quinoa, pentru a-ți maximiza aportul de vitamina E.

 

Alimentele care reduc riscul de cancer: ce schimbări produc în organism


Beneficiile vitaminei E:


1. Îmbunătățirea funcționării creierului


Această vitamină antioxidantă joacă un rol în menținerea funcționării creierului, conform unui studiu publicat în New England Journal of Medicine.

 

Sandwich de dietă. Cum prepari o gustare delicioasă și sănătoasă


2. Are proprietăți antioxidante


„Rolul principal al vitaminei E este de a acționa ca un antioxidant, colectând radicalii liberi care pot deteriora corpul prin slăbirea și descompunerea celulelor sănătoase”, spune Isabel Smith, medic nutriționist. 

 

TOP 4 alimente cu un conținut ridicat de antioxidanți


3. Ajută la susținerea sistemului imunitar


Vtamina E ajută la creșterea imunității care poate îmbunătății rezistența noastră împotriva infecțiilor, notează Nutrients.

 

4 condimente care te ajută să slăbești fără să te chinui

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 27 mai, 21:20 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play