Sandwich de dietă. Cum prepari o gustare delicioasă și sănătoasă

Unsplash.com/ autor Mae Mu
Descriere foto: Unsplash.com/ autor Mae Mu

Cori Grămescu, life coach și nutriționist, a dezvăluit secretul unui sandwich delicios, dar care nu ne pune în pericol silueta. 


„Cum faci un sandwich sănătos? Pentru că de comod e comod, de gustos e gustos. Însă, odată cu începutul sezonului de slăbit, problema opțiunilor alimentare sănătoase, ușoare și sărace în calorii se ridica tot mai des. Clienții mei care au program încărcat dimineața – pregătit copiii de scoală, drum lung până la birou, pregătit diverse restante pentru facultate sau job – adesea prefera să sara peste micul dejun sau aleg să mănânce un pachet de biscuiți, covrig sau patiserie din lipsa de timp. De aceea am pregătit acest text, despre cum să faci un sanviș sănătos, care să nu iți arunce în aer caloriile, mai ales când vrei să slăbești.


Sandwich-ul sănătos pleacă de la pâinea folosita. Cea mai buna opțiune este să folosim o jumătate de lipie libaneza, desfăcută precum un portofel. O jumătate de lipie libaneza mica are 150 de kcal și are cam 33 de g de glucide din grau. Exista și varianta de lipie graham, care are mai multe fibre. Alta varianta decenta pentru sandwich este să folosim tortila, care are cam 60 de g per bucata, doar că din păcate multe variante din comerț au o destul de mulți aditivi alimentari și zahar adăugat, așa că atenție la eticheta: citiți întotdeauna eticheta mica de pe spatele produsului. Mai putem face sanviș pe felii de pâine, dar în acest caz vom depăși de cele mai multe ori 100 de g de pâine la o masa, ceea ce e mult pentru majoritatea indivizilor care doresc să slăbească.

Sandwich-ul sănătos trebuie să conțină legume, cât mai multe. Fibrele din legume reduc ritmul de absorbție al glucidelor din pâine și asigura un tranzit intestinal sănătos, așa că eu mă bazez pe legume pentru orice masa. În cazul sandwich-ului, folosesc legume care nu sunt zemoase: salata verde, baby spanac, ardei gras, castravete, dar și chestii mai puțin convenționale: fășii de morcov sau de dovlecel, vinete la grătar sau anghinare. Legumele au avantajul că sunt gustoase și au foarte puține calorii comparativ cu pâinea.

Un sandwich sănătos mai trebuie să conțină proteine : ou fiert tare, omleta fară ulei, oua scrob cu ceapa verde, steak rece de ton, grătar rece de pasare, tofu sau telemea cu conținut redus de grăsime sunt opțiuni foarte bune pentru micul dejun.

Pentru că orice masa trebuie să fie savuroasa și să aibă gust bun, eu folosesc din belșug condimente naturale: mustar, pasta de ardei, ghimbir murat, fulgi de chilli, pesto de toate felurile, capere murate, măsline verzi sau chiar castraveciori murați dau un plus de aroma și savoare oricărui sandwich banal.

Pentru că în sandwich folosim pâine, lipie sau tortilla, recomand să nu folosim și alimente bogate în grăsimi, mai ales daca vrem să și slăbim. Însă, daca folosim sanvișul că masa de dinainte de antrenament, putem adaugă fară probleme câteva felii de avocado, care este o sursa foarte buna de grăsimi sănătoase.

Acestea sunt recomandările mele pentru a face un sandwich sănătos, gustos și care să nu ne dea peste cap dieta de slăbire. Are avantajul că se poate pregăti de seara și astfel câștigam timp în diminețile aglomerate și, daca folosim ingredientele corect, devine un instrument util în lupta noastră împotrivă kilogramelor în plus”, a explicat Cori Grămescu pe blogul ei. 

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Dată: 25 mai, 19:41 | Categorie: Retete
Get it on App Store Get it on Google Play