Te trezești mereu obosit? Care este cea mai sănătoasă oră de culcare

Unsplash.com/ autor Alexandra Gorn
Descriere foto: Unsplash.com/ autor Alexandra Gorn

Somnul este extrem de important pentru sănătate. Nopțile nedormite își lasă amprenta asupra psihicului, dar și a fizicului. Iată care este cea mai bună oră de culcare. 

În Marea Britanie, potrivit datelor din 2017, de la The Sleep Council, cea mai populară oră de culcare este undeva între orele 22:00 și 23:00 - peste o treime din oamenii din această țară merg la somn atunci. Există totuși un număr considerabil de persoane care se culcă târziu. Aproape o treime dintre oameni stau până la 23:00-12am și 18% nu se culcă decât după miezul nopții.


Când vine Ene pe la gene

Când vine vorba de ora 22-11, Consiliul Somnului este foarte fericit („Acesta este un moment ideal, deoarece este momentul în care temperatura corpului și nivelul de cortizol, hormonul stresului, încep să scadă. Afară se întunecă iar creierul începe să producă melatonină, hormonul de care ai nevoie pentru a te simți somnoros ", a spus un purtător de cuvânt.)

Acest lucru a fost susținut de un studiu din 2018. Potrivit datelor prezentate în studiu, 22:10 este ora optimă pentru stingerea luminilor. Ei au descoperit că acesta este momentul de culcare al celor care au cea mai bună rutină de somn de somn și că, la rândul său, acest obicei a generat obiceiuri alimentare mai sănătoase - 82 la sută dintre cei cu o oră obișnuită de culcare au avut, de asemenea, o dietă sănătoasă și un program sport, iar 74% dintre persoanele care au un somn regulat au reușit și să își mențină greutatea în limite normale.

 

Cea mai bună oră de culcare pentru tine


Dar asta nu înseamnă că acest lucru va funcționa pentru toată lumea. „A te obișnui cu un model de somn care funcționează bine pentru tine este cea mai bună strategie”, avertizează The Sleep Council. "Unii dintre noi suntem predispuși în mod natural să ne culcăm târziu, în timp ce alții preferă să adoarmă mai devreme și să se trezească devreme. Dacă nu aveți tendința de a adormi până la miezul nopții, nu vă forțați să dormiți la 22:00 în speranța că vă veți trezi mai înviorați. Cel mai bun sfat este să găsești un timp pentru culcare care să funcționeze pentru tine și să încerci să te ții de el. Mintea și corpul nostru prosperă în rutină". 

 

Autorul articolului: Georgiana Ioniţă | Dată: 28 oct, 22:20 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play