Patru semne care îți spun că este timpul să te oprești din a ține dietă

Sursa foto: pexels.com
Descriere foto: Sursa foto: pexels.com

Dacă urmezi o dietă și resimți unul dintre simptomele de mai jos, atunci este timpul să renunți la cura de slăbire și să te orientezi către o nouă abordare.

Fie că încerci să pierzi în greutate, să-ți dezvolți musculatura sau pur și simplu să-ți dezvolți obiceiuri alimentare mai sănătoase, dieta nu este întotdeauna cel mai bun mijloc prin care să realizezi aceste lucruri. Deși ajustarea stilului de viață, crearea unei rutine de fitness te poate ajuta să-ți atingi obiectivele, presiunea de a menține o dietă pe o perioadă lungă de timp se poate dovedi uneori dificilă, mai ales dacă nu vezi rezultatele dorite suficient de repede sau observi că progresul inițial începe brusc să se stabilizeze.

Rigiditatea rutinei proprii poate deveni de fapt un obstacol în sine, iar practicile ineficiente de dietă, în special, pot deveni un impediment în calea atingerii obiectivelor tale de sănătate și de bunăstare. Dacă te afli în această situație, înseamnă că ar trebui să întrerupi dieta pe care o urmezi în prezent și să încerci o nouă abordare. Specialiștii spun însă că există anumite simptome care trebuie să introducă starea de alertă și s-ți spună faptul că e timpul să renunți la vechea cură de slăbire, potrivit EatThis.com

1. Colesterolul este în creștere

Poate că cel mai important semnal de alarmă că ar fi timpul să renunți la dietă este atunci când rutina ta alimentară începe să aibă un impact negativ asupra altor aspecte ale sănătății tale.

De exemplu, specialiștii explică faptul că unele provocări adesea asociate cu dietele sărace în carbohidrați, bogate în grăsimi și proteine provin din modul în care acestea limitează uneori, dacă nu elimină complet, fructele și cerealele integrale, tăind în consecință o mulțime de fibre alimentare în acest proces. Cu toate acestea, organismul are nevoie de fibre solubile, deoarece acestea ajută la menținerea colesterolului sub control. Fără ele însă, ai un risc mai mare de a dezvolta colesterol ridicat.

"Dacă urmați o dietă keto sau una similară și mergeți la medic pentru a vă face analizele de laborator și constatați că colesterolul dumneavoastră are o tendință de creștere, atunci ar putea fi timpul să tăiați o parte din grăsimile saturate și să creșteți aportul de fibre", spun specialiștii.

Așadar, dacă ai observat o creștere a colesterolului pe fondul dietei actuale, consultă imediat cu medicul, pentru a te ajuta să reglezi acest lucru.  

2. Îți este întotdeauna foame

A avea un apetit insațiabil, în ciuda faptului că mănânci porții de mâncare de dimensiuni sănătoase pe parcursul zilei, poate fi un semn că este timpul să îți modifici tacticile actuale de dietă. Potrivit specialiștilor, nimeni nu ar trebui să se simtă flămând tot timpul.

"Dacă vă simțiți cu adevărat înfometat toată ziua, este posibil să nu mâncați suficient. În timp ce pierderea în greutate necesită o reducere a caloriilor, a mânca prea puțin vă poate face să vă simțiți rău în timp.", explică specialiștii.

 
3. Ești întotdeauna obosit

Dacă ești inexplicabil de epuizat chiar și după o noapte întreagă de somn, dieta ta poate fi de vină. Efectuarea unor ajustări în rutina ta alimentară ar putea fi cheia pentru a rezolva acest mister.

"Mulți oameni nu își dau seama că oboseala pe care o resimt adesea ar putea fi cauzată de faptul că nu mănâncă alimentele potrivite sau că nu mănâncă suficient. Multe diete restrictive cer o reducere drastică a caloriilor, lăsându-vă să vă simțiți obosiți și lipsiți de energie.", continuă specialiștii.

De asemenea, ar trebui să te asiguri că mănânci carbohidrați și proteine la fiecare masă - și dacă nu, ajustează-ți dieta în consecință, pentru a susține mai bine nivelurile de energie dorite.

4. Nu ai energie pe timpul antrenamentelor

Dieta și exercițiile fizice merg adesea mână în mână. Indiferent care este motivul pentru care ții dietă, dacă schimbările în stilul de viață sunt determinate de o dorință puternică de a-ți îmbunătăți sănătatea generală, exercițiile fizice reprezintă un aspect vital din această ecuație. Cu toate acestea, dacă nu ai cele mai bune obiceiuri alimentare, s-ar putea să nu dai deloc randament în sala de fitness.

"Dacă vă simțiți ca și cum ați escalada un munte la sala de sport și chiar nu aveți energie pentru a vă finaliza antrenamentele, este posibil să nu oferiți organismului dumneavoastră suficientă nutriție - în special carbohidrați. Carbohidrații ajută la alimentarea activității; fără ei, un antrenament intens poate părea ca și cum ai escalada Muntele Everest.", au încheiat specialiștii.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Andreea Cercel | Dată: 03 sep 2022, 21:00 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play