Mihaela Bilic, 4 reguli de SLĂBIT, în ajunul anului nou chinezesc: Facem “curățenie” în stilul de viață

Mihaela Bilic, foto Facebook
Descriere foto: Mihaela Bilic, foto Facebook

Dr. Mihaela Bilic, medic nutriționist, vine cu patru reguli „de bun gust”, la început de an chinezesc.

„Reguli de bun…gust

Fiecare început de an vine cu obiective noi, iar capitolul alimentație nu face excepție. Simțim nevoia să schimbăm ceva, să ne organizăm mai bine, să facem “curățenie” în stilul de viață. Ori tocmai aici, la capitolul reguli, am câteva sugestii pentru voi. Nu e nevoie să vă schimbați radical stilul alimentar, câteva ajustări bine alese sunt suficiente ca să obțineți rezultate. Cu condiția să fiți perseverenți și să le aplicați tot anul
Așa că acum, în ajun de An Nou chinezesc, iată obiectivele pe care vi le propun:

CREȘTEȚI consumul de
-leguminoase de tipul fasole boabe, mazăre, linte, năut de minim 2 ori pe săptămână
-produse locale, indiferent că sunt proaspete sau congelate
-legume și fructe de sezon, inclusiv oleaginoase autohtone gen nuci
-mâncare gătită în casă, ideal gătită umed (cu un pic de sos, înăbușită sau la cuptor)
-activitate fizică la minim 30 minute pe zi, indiferent că este mers pe jos sau curățenie prin casă


INCLUDEȚI în dietă
-pâinea și cerealele integrale, făinoasele cu tărâțe, mămăliga și orezul brun
-peștele gras de minim 2 ori pe săptămână ( peștele slab/gras de consumat la fel de des ca și carnea)
-uleiul de măsline și uleiul de rapiță (de consumat mai des decât uleiul de floarea-soarelui) 
-produsele lactate în fiecare zi, cu accent pe produsele lactate fermentate
-mâncatul cu simțurile și atenția în farfurie, ideal așezați la masă și în compania celorlalți

REDUCEȚI consumul de
-alcool
-zahăr și produse dulci
-sucuri de orice fel
-ronțăieli între mese, indiferent că sunt sănătoase sau nesănătoase, dulci sau sărate
-produse ultraprocesate, ambalate și semipreparate

Și mai ales reduceți
-dimensiunea porției și cantitatea de mâncare consumată la fiecare masă (mai puțin cu 30%= slăbit)
-timpul petrecut în fața unui ecran, așezați în canapea sau la birou la maxim 2 ore pe zi. 
Poate că pare simplu, dar vă previn că nu e tocmai ușor. Însă merită efortul…ca să începeți anul cu bine!”, a transmis Mihaela Bilic pe rețelele de socializare. 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Maria Alexandru | Dată: 31 ian, 15:13 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play