Top 5 modalități pentru a avea un stil de viață sănătos în 2021

Unsplash.com/ autor Bruno Nascimento,
Descriere foto: Unsplash.com/ autor Bruno Nascimento,

Intrarea în anul 2021 trebuie să vină cu o reînnoire pentru sănătate, prin schimbări majore în ceea ce privește stilul de viață, potrivit medicului primar Angela Wright Marshall. 

Anul 2020 a reprezentat un factor stresant pentru marea majoritate a oamenilor. De aceea 2021 trebuie să vină cu schimbări majore în ceea ce privește stilul de viață și obiceiurile alimentare care ne pot influența sănătatea. 


Dr. Angela Marshall, președinte și CEO al Comprehensive Women’s Health, pasionată de cercetări în ceea ce privește sănătatea femeilor, vine la început de an cu cinci sfaturi care pot optimiza sănătatea oricărei persoane:


1. Investighează istoricul familiei tale


Primul lucru pe care Dr. Marshall îl discută cu pacienții ei este istoricul medical personal dar și familial. Întrebări precum „Tatăl tău are boli de inimă?” ,„Mama ta are diabet?” „Aveți un frate care a fost diagnosticat precoce cu cancer?”, pot fi indicii clare în propriul risc de dezvoltare a anumitor boli. 
„De acolo, medicul vă poate sfătui cu privire la testele de care aveți nevoie și vă poate ajuta să dezvoltați un program de screening.” spune ea. 


2. Eliminați factorii de stres din viața voastră


 „Stresul crește nivelul tău de epinefrină (adrenalină) și cortizol, hormoni care îți cresc tensiunea arterială”, spune doctorul Marshall
Tensiunea arterială cronică necontrolată poate duce la accident vascular cerebral, atac de cord, insuficiență cardiacă, boli de rinichi și multe altele, potrivit American Heart Association.
Optimizarea sănătății înseamnă, de fapt, prioritizarea îngrijirii de sine, deoarece lucrurile care îți amenință fericirea sunt la fel de importante ca cele care îți amenință sănătatea fizică.
„Trebuie să-ți faci timp pentru tine. Abilitatea ta de a avea grijă de tine însuți și de-a acorda prioritate fericirii tale afectează modul în care vezi și experimentezi viața și, în cele din urmă, experiența trăită”, spune dr. Marshall.


3. Nu uita de antrenamentul de forță


Un antrenament cardio (mersul pe jos, mersul cu bicicleta) de 150 de minute pe săptămână împreună cu două antrenamente de forță pe săptămână, pot optimiza sănătatea ta, recomandă Colegiul American de Cardiologie. 


Dr. Marshall afirmă că mătușa ei, în vârstă de 94 de ani, face 50 de flotări pe zi. "Și nici nu sunt flotări modificate!" spune ea. 


Ridicarea greutăților sau exercițiile cu propria greutate corporală păstrează oasele puternice, creează rezistența necesară funcționalității și echilibrului.


4. Evitați aplicațiile de livrat mâncare la domiciliu


"Chiar cred că trebuie să încetăm să mâncăm din restaurante. Alimentele pe care le consumăm în restaurante sunt făcute pentru gust și plăcere - vor să te întorci.", spune dr. Marshall.


"Orice fel de mâncare de care ai poftă, îl poți comanda printr-o aplicație și îl poți primi într-o perioadă scurtă de timp. Acest lucru este periculos, deoarece vă poate crește dependența de alimente", explică dr. Marshall.


5. Creați-vă un grup al sănătății


Este important să găsești o persoană cu care să împarți aceleași țeluri, iar împreună să creați un trip al sănătății. Un partener de antrenament este ideal deoarece te stimulează. 


"Cultivați o rețea de susținere în rândul prietenilor sau a membrilor familiei, care sunt, de asemenea, conștienți de sănătate. Găsirea de modele sau mentori pentru un stil de viață sănătos poate crea acel trib al sănătății ", spune dr. Marshall.

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 05 ian, 14:44 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play