Dr Anca Hâncu: cum se prepară corect mujdeiul de usturoi. 7 motive să-l mănânci cât de des se poate

Usturoi, sursa pixabay/ autor Steve Buissinne
Descriere foto: Usturoi, sursa pixabay/ autor Steve Buissinne

Cunoscutul medic nutriționist Anca Hâncu a dezvăluit un truc pentru a prepara mujdeiul de usturoi cu puține calorii, o rețetă ce merge de minune cu preparatele tradiționale românești. În plus, iată și 7 motive să consumi usturoi cât de des se poate și cum scapi de mirosul neplăcut:

Usturoiul este un ingredient popular în gătit, dar evitați de mulți din cauza mirosului său puternic. Asta în ciuda faptului că are nujmeroase beneficii pentru sănătate date de compușii de sulf, formați atunci când un cățelul de usturoi este tocat, zdrobit sau mestecat.

Mai exact, este vorba despre aliina și alinoza, două substanțe care sunt despărțite de o membrană fină. În momentul în care pisăm sau zdrobim usturoiul membrana se sparge, iar cele două substanțe interacționează și formează alicina care are multiple beneficii pentru organism, potrivit DC Medical.

Şi pentru că usturoiul pisat merge de minune cu preparatele tradiționale românești, dar nu cel făcut cu maioneză care se găsește în comerț, medicul nutriționist Anca Hâncu a dezvăluit, la Antena1, un mic truc pentru a ne bucura de toate beneficiile acestui aliment fără a ne mai face griji de calorii.

„La mujdei am să vă spun secretul meu de gospodină. Amestec câțiva căței de usturoi cu blenderul, pun doar foarte puțin ulei, iar în rest pun apă minerală și atunci practic iau toate beneficiile usturoiului, fără a încărca cu foarte mult ulei, de fapt, cu foarte multe calorii”, a detaliat medicul nutriționist Anca Hâncu la Antena 1.

7 beneficii pentru sănătate şi longevitate


Usturoiul are numeroase beneficii pentru sănătate dovedite științific: 

1. Conține compuși cu proprietăți medicinale puternice. Usturoiul este un antibiotic natural, antifungic, antiseptic, antiinflamator, antioxidant. Compușii de sulf din usturoi intră în organism din tractul digestiv și călătoresc în tot corpul, unde își exercită efectele biologice puternice.

 

2. Usturoiul este foarte hrănitor şi are puține calorii
 Un cățel de usturoi crud conține: 
- Mangan: 2% din valoarea zilnică (DV)
- Vitamina B6: 2% din DV
- Vitamina C: 1% din DV
- Seleniu: 1% din DV
- Fibră: 0,06 grame
- calciu, cupru, potasiu, fosfor, fier și vitamina B1

 

Citește continuarea pe DC Medical. 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Spectacola | Dată: 03 dec, 15:39 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play