Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați, benefică pentru persoanele cu colesterol ridicat

Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați, foto Unsplash/ autor: NeONBRAND
Descriere foto: Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați, foto Unsplash/ autor: NeONBRAND

Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați are avantaje față de dietele cu conținut scăzut de grăsimi în ceea ce privește scăderea în greutate. În plus, o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați poate crește și nivelul colesterolului bun (HDL). 

Consumul de 150 de grame de carbohidrați sau mai puțin pe zi este considerat o dietă săracă în carbohidrați. Cu toate acestea, multe diete limitează carbohidrații la doar 20 de grame pe zi. Dacă nivelul dumneavoastră de colesterol LDL nu este în limitele normale, ați putea să vă concentrați în mare parte pe alimentele vegetariene sănătoase, potrivit Harvard Health Publishing.


Asta nu înseamnă că ar trebui să mănânci mai multe paste și pâine albă. Acești carbohidrați suplimentari ar trebui să provină din alimente care scad colesterolul cum ar fi legume, fructe cu conținut scăzut de carbohidrați și proteine ​​vegetale precum fasole, linte și mazăre, inclusiv spanac, broccoli, varză, ardei, roșii, sparanghel și conopidă. Dovleacul este un fruct, are și un conținut scăzut de carbohidrați, cu 6 grame într-o porție de 1/2 cană.


Unele fructe s-ar putea potrivi dietei dvs: zmeură cu aproximativ 14 grame pe cană și căpșuni cu aproximativ 11 grame pe cană . Leguminoasele sunt puțin mai mari în carbohidrați; o porție de 1/2 cană de linte gătită, fasole sau fasole garbanzo are aproximativ 20 de grame de carbohidrați.


Mănâncă proteine ​​slabe 


Consumul ridicat de grăsimi saturate pe o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați poate explica de ce crește nivelul colesterolului LDL. Aceste grăsimi se găsesc în produsele din carne de vită și de porc bogate în grăsimi, cum ar fi slănina, cârnații și friptură, brânză, pui cu piele și curcan. 


Adăugarea peștelui gras de două ori pe săptămână la meniu poate ajuta și la scăderea colesterolului. Grăsimile omega-3 găsite în somon, ton, macrou și sardine sunt bune pentru inima ta. 

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 24 apr, 08:30 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play