De ce ar trebui să mănânci iaurt după un antrenament intens la sală. Beneficii uimitoare

Iaurt. Foto Unsplash/ autor Micheile Henderson
Descriere foto: Iaurt. Foto Unsplash/ autor Micheile Henderson

Consumul unei cantități suficiente de nutrienți esențiali pe tot parcursul zilei este crucial pentru o stare de sănătate bună, dar ceea ce mănânci în mod special înainte și după antrenamente îți poate stimula cu adevărat rezultatele. 

Poate că iaurtul nu este primul aliment care îți vine în minte ca o gustare după antrenament și cu siguranță nu este la modă cum sunt shake-urile proteice, dar există câteva motive benefice pentru sănătate. 


Experții de la WebMD susțin că iaurtul, în special iaurtul grecesc simplu, oferă până la 20 de grame de proteine. 


Potrivit revistei științifice The Physician and Sportsmedicine, consumul unei gustări bogate în proteine după un antrenament poate susține recuperarea, creșterea musculară, menținerea masei musculare, precum și creșterea funcției imunitare.


Beneficiile consumului de iaurt după un antrenament


În afară de faptul că este plin de proteine, alegerea iaurtului simplu, neîndulcit pentru gustarea de după antrenament oferă și alte avantaje. 


Iaurtul conține o cantitate decentă de calciu, un mineral esențial care susține sănătatea oaselor. 


Potrivit Clinicii O'Brien, calciul este, de asemenea, necesar pentru creșterea și contracția optimă a mușchilor și poate ajuta la prevenirea crampelor musculare, ceea ce face ca iaurtul să fie o alegere sănătoasă pentru o gustare după antrenament.  


În plus față de calciu, iaurtul conține, de asemenea, nutrienți esențiali, inclusiv, vitaminele B, zinc și potasiu, și poate, de asemenea, susține pierderea în greutate, potrivit LiveStrong


Clinica Mayo recomandă o gustare post-antrenament constând în iaurt simplu cu fructe, cum ar fi banane și fructe de pădure. Carbohidrații și proteinele furnizate în acest deliciu gustos pot ajuta la refacerea glicogenului și ajută la recuperare.

 

Citește și: Mit sau realitate. Încărunțirea are sau nu legătură cu stresul / STUDIU

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 07 iul, 22:02 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play