Cum se spală corect căpșunile. Greșeala pe care mulți o fac

Foto Unsplash/ autor Tetiana Bykovets
Descriere foto: Foto Unsplash/ autor Tetiana Bykovets

Cum se spală corect căpșunile pentru a ne bucura din plin de aroma acestora.

Căpșunile sunt desertul preferat al primăverii și începutul verii, însă pentru a ne bucura din plin de aroma pe care o au acestea trebuie să acordăm ceva mai multă atenție modului în care le spălăm.

Iar acest lucru este important nu doar pentru păstrarea gustului, ci și din punct de vedere al sănătății.

”Consider că multă lume nu știe să spele căpșunile”, a afirmat celebrul Vlăduț în emisiunea ”Neatza cu Răzvan și Dani”, de la Antena1. ”Pare un lucru banal, însă foarte multă lume îndepărtează, inițial, înainte să le spele, frunzele și apoi le bagă în apă.

Este total greșit, pentru că se duce toată aroma din căpșună, un lucru pe care nu cred că și-l dorește cineva, în plus, acestea absorb din apă, devin apoase și nu mai sunt atât de gustoase.

Corect este să le spălăm întâi sub jet de apă, apoi le lăsăm puțin în apă rece să se îndepărteze toate impuritățile, ulterior îndepărtăm această frunzuliță și le punem pe un șervet absorbat, le punem la uscat.

În felul acesta le lăsăm să se usuce foarte bine, urmând ulterior să le punem într-un blender, să formăm o pastă omogenă pe care să o amestecăm cu bezeaua”, a axplicat Vlăduț, care urma să realizeze o spumă de căpșuni, ”ca la mama acasă”.


Căpșunile pot fi considerate, fără dar și poate, ”vedetele primăverii”, aceste fructe parfumate fiind recomandate atât în cura de slăbire, cât și în alimentația diabeticilor.

”Căpșunile conțin mai multă vitamina C decât portocalele, dar și acid folic cu efect antianemic. Aportul foarte redus de calorii și bogăția de bioflavonoide, cu proprietăți anticancerigene, fac din căpșuni vedetele primăverii. Conțin un zahăr particular, cu absorție lentă, levuloza, motiv pentru care sunt desertul ideal pentru diabetici sau în cura de slăbire”, a afirmat nutriționistul Mihaela Bilic, în cadrul emisiunii ”Doctor de Bine” de la PRO TV.

Citește continuarea pe DC Medical. 

 

 

Căpșunele, vișinele și cireșele, fructele VEDETĂ ale sezonului. Ce efect au asupra siluetei. Dr. Șerban Damian: „Contează foarte mult cantitatea”

Am stat de vorbă cu dr. Șerban Damian, medic nutriționist, pentru a afla care sunt alimentele pe care ar trebui să le consumăm în sezonul cald. 

Care sunt alimentele cu care ne putem „împrieteni” în sezonul cald

„Dacă suntem „dușmani” cu legumele și cu verdețurile, acestea sunt, să zicem, alimentele care sunt specifice sezonului cald, respectiv legumele și fructele, și sunt suficient de mulți oameni care nu consumă nici pe departe genul acesta de alimente. Cu ele ne putem împrieteni, în cazul în care constatăm că nu avem suficiente fructe și legume în alimentația noastră. Două treimi din alimentație ar trebui să fie reprezentată de alimente de origine vegetală, aici includem și cerealele, dar cereale se presupune că le consumăm și în alte perioade ale anului, nu sunt neapărat apanajul sezonului cald.

Aș considera că putem să ne orientăm către toate legumele și fructele de sezon, să le consumăm atunci când apar, când sunt proaspete, chiar dacă, în principiu, în zilele noastre, găsim la supermarketuri orice, oricând, dar mult mai sănătos este să consumăm un fruct în perioada în care a fost recoltat. Acum, de exemplu, sunt căpșunele pe piață. Să ne bucurăm de ele, mai ales dacă sunt de la producători locali, avem și avantajul că susținem producătorii aceștia”, a explicat dr. Șerban Damian pentru Spectacola. 

 

Căpșunele, vișinele și cireșele, fructele VEDETĂ ale sezonului


Căpșunele, cireșele și vișinele sunt primele fructe care deschid sezonul. Ce beneficii ne aduc și cum ar trebui consumate?

„Acestea sunt fructe foarte hrănitoare, prin aportul mare de antioxidanți. Vișinele și cireșele o cantitate mare de antocianine, acestea sunt substanțe care au rol în întărirea organismului împotriva afecțiunilor, practic ajută sistemul imunitar să facă față mai bine tuturor atacurilor externe. Pe lângă asta, sunt surse bune de minerale și de vitamine, au zaharuri, dar care poate fi și un lucru bun și un lucru rău. Contează foarte mult cantitatea în care le consumăm”, a mai spus medicul. 

Ce cantiate putem consuma

„Dacă mâncăm să zicem undeva la 200- 300 de grame pe zi, până la 400, sunt ok pentru o persoană sedentară. Dacă mâncăm un kilogram, deja poate să fie o cantitate cantitate prea mare de zahăr și asta poate să fie în detrimentul greutății. Consumul trebuie să fie moderat, de preferat în perioada zilei, când să îți faci activitatea fizică sau când suntem mai activi, poate dimineața sau după amiaza. Și cantitățile variază în funcție de vârstă, de greutate. Pentru un copil poate să fie suficient să consume 150 - 200 g de fructe de pe zi, pentru un adult de dimensiuni mai mari, undeva la jumătate de kilogram, de preferat din mai multe surse, ca să ne putem bucura de toate beneficiile pentru sănătate”, a mai explicat medicul nutriționist



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Spectacola | Dată: 18 iun, 14:16 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play