Cele 3 mari beneficii ale vitaminei K. În ce alimente găsiți acest nutrient important pentru organism

Foto Unsplash/ Leigh Skomal
Descriere foto: Foto Unsplash/ Leigh Skomal

Vitamina K joacă un rol crucial în multe dintre funcțiile organismului tău, inclusiv în coagularea sângelui și menținerea rezistenței oaselor.

Vitamina K este cunoscută mai ales pentru rolul său esențial în producerea de proteine care favorizează coagularea sângelui. Dar nutrientul și subprodusele sale sunt, de asemenea, implicate în menținerea sănătății oaselor și în susținerea proliferării celulelor din organism, potrivit cercetărilor din Blood.


Alimente bogate în vitamina K


Când te gândești la vitamina K, gândește-te la frunzele verzi. Aceste legume sunt principalele surse alimentare de filocinonă, deși nutrientul se găsește și în alimente precum soia și nucile de pin. Iată câteva dintre cele mai importante surse alimentare de vitamina K, conform NIH:

 

Natto (un produs din soia fermentată): 850 mcg, 708% DV în 3 uncii

Salată verde: 530 mcg, 442% DV în 1/2 cană (fiartă)

Frunze de napi: 426 mcg, 355% DV în ½ cană (fierte)

Spanac: 145 mcg, 121% DV în 1 cană (crud)

Broccoli: 110 mcg, 92% VD în ½ ceașcă (fiartă)

Soia: 42 mcg, 36% VD în ½ cană (prăjită)

Varză murată: 18,5 mcg, 15% VD în 1 cană

 

Beneficiile vitaminei K


1. Ajută la coagularea sângelui


Vitamina K este cel mai bine cunoscută pentru funcția sa în coagularea sângelui. Asta pentru că nutrientul este necesar pentru producerea proteinelor de coagulare, cum ar fi protrombina, o componentă a sângelui care se activează în timpul coagulării, potrivit Bibliotecii Naționale de Medicină din SUA.


2. Contribuie la sănătatea oaselor


Vitamina K este, de asemenea, necesară pentru sinteza proteinelor necesare pentru oase puternice, cum ar fi osteocalcina, proteina dependentă de vitamina K care este responsabilă pentru menținerea rezistenței oaselor, conform Harvard's T.H. Chan School of Public Health.


3. Poate ajuta la prevenirea bolilor de inimă


MGP este încă o proteină dependentă de vitamina K care inhibă calcifierea (acumularea de calciu) în sânge, țesuturile moi și oase. Acest lucru este important, deoarece calcifierea vasculară este un factor de risc cheie pentru bolile cardiovasculare, conform cercetării 2020 din Current Medicinal Chemistry.

 

Citește și: Mușcătura de căpușă. 7 pași pentru a trata o posibilă infectare

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 25 iul, 17:48 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play