Câtă apă ar trebui să bem zilnic. Deshidratarea, intoxicația cu apă și alte greșeli pe care le putem face. Adevărul despre nevoile organismului

Data publicării:
Foto Freepik
Descriere foto: Foto Freepik

Câtă apă ar trebui să bei într-o zi? Răspunsul standard este de opt pahare, adică aproximativ 2 litri, dar iată care este adevărul, de fapt. 

Doar că recomandarea este un termen greșit. Orientarea de a consuma opt pahare de apă zilnic a început în anii 1940, când Food and Nutrition Board a recomandat ca oamenii să bea opt pahare de apă zilnic. 

Avertismentul? Apa nu trebuia să fie într-un pahar. De asemenea, îndrumarul a menționat: "Cea mai mare parte a acestei cantități este conținută în alimentele preparate". (Fructele și legumele, cum ar fi pepenele roșu, sunt în mare parte apă). De asemenea, definiția a opt pahare de apă pe zi era de 2,5 litri, adică un pic mai mult decât se găsea în cele opt pahare, potrivit The Manual. 

 

Cât de multă apă ar trebui să bei într-o zi?


Răspunsul la această întrebare variază. Deși sfatul adesea dat este de a consuma zilnic opt pahare de apă, acest număr este un prag minim și nu reprezintă baza recomandată. În 2004, Academiile Naționale de Știință, Inginerie și Medicină au recomandat ca bărbații să consume zilnic 3,7 litri, iar femeile 2,7 litri.

Departamentul de Agricultură al SUA recomandă consumul de apă în funcție de vârstă, sex și starea de sănătate. Departamentul recomandă, de asemenea, persoanelor care locuiesc în zone cu climă caldă sau care fac exerciții fizice prelungite să își mărească aportul de apă. Recomandarea Departamentului pentru bărbații adulți este ușor mai mică decât cea a Academiilor Naționale de Știință, Inginerie și Medicină: 2,7 litri pentru ambele sexe.


Aportul de apă trebuie să provină din apa?


Nu. Consumul de lichide nu trebuie să fie neapărat prin apă  simplă. Departamentul de Agricultură al SUA notează că oamenii consumă de obicei 20% din aportul zilnic de apă prin alimente.

Intoxicația cu apă

În 2007, cercetătorii au observat că aportul corect de lichide poate fi obținut, de obicei, prin sucuri, lapte și băuturi cu cofeină și au precizat că dacă se bea prea multă apă se poate ajunge la intoxicație cu apă. 

CDC sugerează băuturi cu conținut scăzut de calorii sau fără calorii, cum ar fi laptele fără grăsimi (sucurile și băuturile cu cofeină, cum ar fi sucurile, pot fi bogate în calorii).  

 


Care sunt beneficiile apei


Corpul nostru este alcătuit în cea mai mare parte din apă (60%). Refacerea lichidelor pe parcursul zilei este esențială pentru:

Reglarea temperaturii corpului
Sănătatea articulațiilor și a țesuturilor
Sănătatea coloanei vertebrale
Eliminarea (urină, transpirație și scaun)
Digestia
Menținerea circulației sângelui

 

Simptomele deshidratării


Este posibil să vă simțiți deshidratat dacă sunteți amețit, aveți gura uscată sau urina de culoare închisă. 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Categorie: Sanatate


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel