Carmen Brumă, despre cum să NU ne îngrășăm în POST. Alimentele NOCIVE și PERICULOASE pe care să NU le mai mănânci

Carman Bruma, foto Instagram
Descriere foto: Carman Bruma, foto Instagram

Carmen Brumă ne oferă câteva recomandări valoroase în perioada postului. Care sunt greșelile alimentare pe care le facem?

Carmen Brumă, nutriționist și antrenor personal, atenționează că "o parte dintre cei care țin post constată la finalul perioadei că au acumulat câteva kilograme, iar starea lor de sănătate nu este tocmai bună".

De ce ne îngrășăm în post?

"Acest lucru se întâmplă când faceți exces de carbohidrați și grăsimi nesănătoase", spune Carmen Brumă. Nutriționista ne enumeră cele mai periculoase alimentele pentru siluetă: pâine albă, cartofii prăjiți, produsele de patiserie sau cașcaval și mezeluri de post.

Măsura, regula de aur în post

Carmen Brumă ne învață cât de important este să nu ne îngrășăm în post și cum putem elimina toxinele cu ocazia postului: "pe lângă rațiunile de natură spirituală, postul are și o motivație medicală, presupune curățarea organismului prin eliminarea toxinelor".

Mai mult decât atât, aceasta avertizează că nutriția dezechilibrată din perioada postului contribuie la acumularea toxinelor, iar consumul de carbohidrați trebuie să fie rațional: "În post trebuie să ai grijă la aportul de carbohidrați. Pâinea, cerealele integrale, cartofii, orezul brun și fructele sunt surse importante de glucide în această perioadă, însă ele trebuie consumate cu măsură."

Citește continuarea pe DC MEDICAL

 

Cu ce alimente înlocuim carnea, în post. Câteva SFATURI de care trebuie să ții cont

 

Toți cei care țin post trebuie să știe că există câteva alimente de bază, pe care este necesar să le integreze zilnic în alimentație. Carnea, care reprezintă o sursă importantă de proteine pentru corpul nostru, trebuie înlocuită corect cu alte derivate vegetale.

"Când vine vorba de post, să nu uităm de fasole, de mazăre, să nu uităm de cartofi, de orez, de paste, de preferat integrale, pentru a-și păstra vitaminele și mineralele. Soia conține proteine complete, este partea vegetală a alimentelor, care conține cele mai complete proteine vegetale. Quinoa, hrișca sunt bogate în fibre și foarte sănătoase și foarte potrivite pentru a face parte din meniul zilnic de post. Semințele de cânepă, brânză tofu, nuci, alune, migdale, măsline, avocado, acestea toate pot să înlocuiască, mai ales seara, nevoia de carne, dar să nu uităm și ciupercile, pentru o sațietate deosebită." a spus dr. Laura Ene în emisiunea "Neatza cu Răzvan și Dani", de pe Antena 1.

Citește continuarea AICI



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 10 Martie, 13:01 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play