Banalul mers pe jos previne îmbătrânirea creierului

Unsplash.com/ autor Frank Busch
Descriere foto: Unsplash.com/ autor Frank Busch

Mersul pe jos și exercițiile fizice de intensitate moderată ar ajuta adulții în vârstă să-și păstreze creierul sănătos.

6 luni de exerciții fizice de intensitate medie – mers pe jos sau pedalarea unei biciclete staționare – ar ajuta adulții în vârstă să aibă claritate mentală și să oprească îmbătrânirea creierului, susține un studiu. La acesta au participat 160 de adulți, cu vârsta medie de 55 de ani și peste, care se confruntau cu probleme cu memoria și abilitățile de gândire. Testele obiective au confirmat că aveau semne de deteriorare, dar nu Alzheimer.

La aceia care au făcut mișcare și și-au schimbat dieta s-au observat îmbunătățiri în capacitatea creierului de a acorda atenție, de a regla comportamentul, de a se organiza și de a atinge obiectivele.

Rezultatele cercetării susțin conceptul general conform căruia un stil de viață sănătos poate ajuta la protejarea creierului pe măsură ce îmbătrânești.

În cadrul studiului, voluntarii au mers pe jos sau au mers pe o bicicletă staționară de trei ori pe săptămână, timp de 35 de minute, cu o încălzire de 10 minute. Aceștia și-au modificat și dieta – au adoptat DASH, recomandată în mod obișnuit persoanelor cu hipertensiune arterială – bogată în fructe, legume, cereale integrale și grăsimi nesaturate sănătoase și săracă în sodiu, zahăr și carne și lactate bogate în grăsimi saturate.

 

Citește continuarea pe DC Medical.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Spectacola | Dată: 17 dec, 18:01 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play