Alimentul care provoacă INSOMNIE. Toată lumea îl consumă. Cum să îl eviți și cu ce îl poți înlocui

Unsplash.com/ autor zhang kaiyv
Descriere foto: Unsplash.com/ autor zhang kaiyv

Oamenii de știință afirmă că un aliment banal, pe care îl consumăm cu toții, ar putea să ne strice somnul.

Un nou studiu susține că sarea este vinovată pentru problemele de somn.

 

 

Studiul, prezentat la cea de-a șaptesprezecea Conferință Internațională privind Endotelina, a arătat că unele cantități mai mari de sodiu au perturbat ritmurile circadiene ale șoarecilor. Echipa din spatele studiului a hrănit un grup de șoareci cu o dietă mai bogată în sodiu decât grupul de control pentru a studia efectele asupra somnului.


Cum afectează sarea somnul

 

Corpul nostru trece zilnic printr-un proces numit ritm circadian sau ciclul somn-veghe. Acest ciclu de 24 de ore este, în esență, ceasul intern al corpului nostru, care ne spune când să mergem la culcare și când să ne trezim.

Studiul a constatat că grupul de șoareci cu o dietă bogată în sodiu nu și-a urmat ritmul circadian normal. În schimb, acești șoareci aveau o activitate cerebrală mai mare pe timp de noapte. Deși studiile de laborator efectuate pe șoareci nu se transpun întotdeauna la oameni, aceștia sunt adesea folosiți pentru că servesc drept modele genetice excelente pentru oameni.

În acest studiu, Dr. Mike Dow, doctor în psihiatrie și autor de bestselleruri New York Times, ne spune că această constatare este susținută de alte fapte cunoscute despre sănătatea somnului.

"Cercetările au descoperit că o dietă bogată în sare ne perturbă somnul în multe feluri", spune Dr. Dow. "Sarea vă îngustează vasele de sânge și face ca inima să pompeze mai repede. Aceasta este, desigur, opusul a ceea ce dorim să se întâmple noaptea, când corpul se odihnește."

 

Ce se întâmplă când nu ne odihnim suficient

Din păcate, un somn prost duce la tot felul de potențiale probleme de sănătate, spune Dow.

"Riscul pentru aproape toate bolile majore crește atunci când ritmul circadian al corpului nostru este perturbat", spune el. "Infertilitatea, depresia, demența, diabetul, obezitatea și apneea de somn sunt toate legate de o perturbare a ritmurilor noastre circadiene naturale."

Dow spune că dieta joacă un rol important în sănătatea somnului nostru. S-a demonstrat că consumul de alimente bogate în sodiu, grăsimi inflamatorii și carbohidrați procesați perturbă odihna de care avem nevoie.

"În multe feluri, somnul este chiar primul domino care cade", spune Dow. "Fie ne pregătește ziua pentru succes, fie creează un efect de domino de supraalimentare, oboseală, inflamație și iritabilitate."


Cum putem dormi mai bine


Din fericire, câțiva pași simpli pot duce la un somn mai odihnitor.

Bineînțeles, nu uitați să reduceți cantitatea de sodiu. Asta nu înseamnă doar să sărați mai puțin mâncarea, deoarece sodiul este ascuns în majoritatea alimentelor procesate, spune Dow. În schimb, faceți un efort să vă uitați la alimentele pe care le consumați în fiecare zi și încercați să tăiați alimentele care depășesc limita zilnică.

Acest lucru include mâncărurile de tip fast food, cum ar fi pizza, paste și deserturile zaharoase. Încercați să mâncați  legume și fructe proaspete, orez brun și paste integrale ca înlocuitori cu conținut scăzut de sodiu.

Dow recomandă, de asemenea, ca oamenii să nu mai mănânce cu cel puțin trei ore înainte de culcare pentru a vă încetini sistemele metabolice și pentru a vă pregăti corpul pentru odihnă. 

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Dată: 13 oct, 11:53 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play