Alimente super-bogate în colagen. Ce să mănânci ca să arăți cu 10 ani mai tânără

Alimente bogate în colagen. Foto Unsplash/ autor Noah Buscher
Descriere foto: Alimente bogate în colagen. Foto Unsplash/ autor Noah Buscher

Colagenul este principala proteină structurală din diferite țesuturi conjunctive din corpul unei persoane. Este responsabil pentru elasticitatea pielii. Deci, dacă observi că îți apar riduri, este un semnal că nivelul de colagen este redus. 

Așa cum am mai spus, colagenul este o proteină. Acesta reprezintă 30-40% din întregul material proteic din corpul nostru. Colagenul menține pielea tânără, dar poate fi găsit și în uleiuri, păr, articulații și țesut intestinal. Există 16 tipuri de colagen. Cele mai răspândite (90%) constau în doar 3 tipuri. Colagenul de tip I și tip II se găsește în piele, oase și tendoane; colagenul de tip III se găsește și în articulații.

Corpul uman poate produce singur cantitatea necesară de colagen. Cu toate acestea, după vârsta de 25 de ani, nivelul producției începe să încetinească. Acesta este momentul în care pot apărea primele riduri, urmate de artrită. 

Există o serie de alimente care susțin producția de colagen și ajută pielea să rămână tânără. 

Vezi pe DC Medical care sunt alimentele care susțin producția de colagen în organism. 

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Dată: 18 feb, 15:11 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play