ACESTE 3 alimente ar trebui să le consumați zilnic pentru sănătatea creierului

Cereale integrale, foto unsplash/ Towfiqu barbhuiya
Descriere foto: Cereale integrale, foto unsplash/ Towfiqu barbhuiya

Iată câteva alimente pentru sănătatea creierului. 

Deși pe piață există medicamente aprobate pentru a ajuta la gestionarea bolii Alzheimer, potrivit Clinicii Mayo, este înțelept să aveți grijă de creierul dumneavoastră acum și să faceți tot ce puteți pentru a preveni demența. Din fericire, soluția poate fi mult mai ușoară decât credeți. Ceea ce mâncați poate fi un predictor puternic pentru riscul de a dezvolta demență mai târziu și poate chiar să vă ajute creierul pe termen scurt.


Cereale integrale


Există o mulțime de motive pentru a trece de la cereale albe procesate la cereale integrale și nu doar pentru că o dietă bogată în cereale integrale poate ajuta la prevenirea diabetului de tip 2, a bolilor de inimă și a anumitor tipuri de cancer ale sistemului digestiv, potrivit Alzheimer's Association. Cerealele integrale pot fi, de asemenea, bune pentru creierul dumneavoastră.


Frunze verzi și legume crucifere


Un studiu realizat în 2005 în Experimental Neurology a constatat că șobolanii care au mâncat spanac au avut mai puține obstrucții ale alimentării cu sânge în creierul lor. Iar legumele crucifere, cum ar fi broccoli, conopida, varza de Bruxelles și varza, sunt și ele sănătoase pentru creier. 


Journal of Functional Foods raportează că o dietă bogată în legume crucifere poate ajuta la reducerea stresului oxidativ, adică ceea ce se întâmplă atunci când echilibrul dintre radicalii liberi și antioxidanți se dezechilibrează. Stresul oxidativ poate distruge substanțele nutritive și alte substanțe chimice de care creierul dumneavoastră are nevoie pentru o funcționare sănătoasă și poate provoca chiar daune fizice celulelor nervoase. În timp, acest tip de ravagii poate duce la apariția bolii Alzheimer.


Fructe de pădure


Puteți mânca și fructe de pădure pentru a vă feri de bolile creierului. Afinele, în special, au fost remarcate pentru capacitatea lor de a lupta împotriva stresului oxidativ și a inflamației. Autorii unui studiu din 2012 au sugerat chiar că o dietă bogată în afine ar putea fi capabilă să inverseze îmbătrânirea neuronală. 


Afinele conțin compuși polifenolici care funcționează ca antioxidanți, ceea ce înseamnă că pot ajuta la combaterea acelor radicali liberi care dau peste cap lucrurile în creierul tău. 

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 07 aug, 20:00 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play