10 lucruri pe care să NU le faci niciodată înainte de culcare. Îți strică somnul

Zohre Nemati, foto unplash
Descriere foto: Zohre Nemati, foto unplash

Somnul este cel mai important proces pentru creier și pentru ochi. 

1) Nu beți cafea după cină

Problema este cofeina. Poate că vi s-a părut o bună idee să mai beți una ai pe seară, dar pe la 3 dimineața, când veți fi încă treaz, veți regreta asta. Atenție! Cofeina se găsește în multe alimente și băuturi: anumite ceaiuri, ciocolată, băuturi energizante sau acidulate. Citiți etichetele produselor, pentru a fi siguri. 

2) Nu beți alcool seara

Un pahar de alcool pare relaxant înainte de culcare?  Greșit. Alcoolul dereglează somnul profund, care este important pentru odihnă, memorie și alte lucruri pe care le face creierul în timpul somnului. Vă poate face suficient de somnoros ca să adormiți, dar vă trezește câteva ore mai târziu și vă face să dormiți prost. În plus, provoacă și deshidratare.

3) Nu navigați pe internet

Lumina artificială pe timp de noapte poate fi dăunătoare somnului. „Lumina albastră” emisă de smartphone-uri, tablete, laptopuri și computere este deosebit de proastă. Inclusiv cea emisă de televizoare. Închideți ecranele luminoase cu 2-3 ore înainte de culcare pentru a vă pregăti corpul de odihnă. 

Citește mai multe pe DC Medical 

Autorul articolului: Florentina Arcu | Dată: 14 dec, 15:34 | Categorie: Calatorii
Get it on App Store Get it on Google Play