Vitamina C, VITALĂ pentru sănătate la persoanele peste 50 de ani. De câtă ai nevoie zilnic și din ce fructe o obții. STUDIU

Unsplash.com/ autor engin akyurt
Descriere foto: Unsplash.com/ autor engin akyurt

Un nou studiu explică de ce vitamina C este esențială după 50 de ani și ce aport zilnic ar trebui să avem și din ce fructe obținem cea mai mare cantitate: 

Vitamina C ar putea fi cheia pentru păstrării sau îmbunătățirii musculaturii la bătrânețe, potrivit unui noi studiu realizat la Universitatea din Angliei de Est (UEA). Studiul, care a fost publicat în The Journal of Nutrition (link direct studiu), arată că persoanele în vârstă care au un aport mare de vitamina C – vitamină care se găsește în mod obișnuit în citrice, fructe de pădure și anumite legume - au cea mai bună masă musculară scheletică.

Acest lucru este important, deoarece oamenii tind să piardă masa musculară scheletică pe măsură ce îmbătrânesc - ceea ce duce la sarcopenie (afecțiune caracterizată prin pierderea masei și funcției musculare scheletice) și fragilitate. Odată cu apariția lor, persoanele în cauză vor avea și o calitatea a vieții redusă.

„Pe măsură ce oamenii îmbătrânesc, își pierd masa și forța musculară scheletică. Persoanele de peste 50 de ani pierd, practic, până la un procent din masa musculară scheletică în fiecare an, iar acum se estimează că această pierdere afectează peste 50 de milioane de oameni din întreaga lume. Este o mare problemă, deoarece poate duce la fragilitate și alte rezultate slabe, cum ar fi sarcopenia, dizabilitatea fizică, diabetul de tip 2, calitatea vieții redusă și moartea”, a arătat autorul principal al studiului, Prof. dr, Ailsa Welch, de la Școala de Medicină Norwich din UEA

„Consumul de vitamina C este legat de masa musculară scheletică. Ajută la apărarea celulelor și țesuturilor de radicalii liberi, care sunt substanțe potențial dăunătoare. Acești radicali liberi pot contribui la distrugerea mușchilor, accelerând astfel declinul aferent vârstei. Până acum, puține studii au investigat importanța aportului de vitamina C pentru persoanele în vârstă. Am vrut să aflăm dacă oamenii care consumă mai multă vitamina C au mai multă masă musculară decât alte persoane”, a continuat ea.

 

Citește continuarea pe DC Medical. 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Spectacola | Dată: 19 dec, 15:34 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play