Tzatziki cu castraveți murați, beneficii uimitoare pentru sănătate. Mihaela Bilic: ”Blochează colesterolul”

Sursa foto: Mihaela Bilic, Facebook, unplash.com
Descriere foto: Sursa foto: Mihaela Bilic, Facebook, unplash.com

Mihaela Bilic recomandă consumul sosului tzatziki, însă trebuie să fim atenți la prepararea lui.

Mihaela Bilic a oferit un nou sfat, despre cum putem evita grăsimile din smântână, atunci când preparăm celebrul sos tzatziki. Dacă majoritatea sosurilor nu sunt recomandate de nutriționiști, pentru conținutul ridicat de calorii, dar și pentru că sunt nesănătoase, Mihaela Bilic vorbește despre faimosul preparat grecesc doar de bine. Totuși, trebuie să fim atenți la un detaliu, spune ea, înainte să îl preparăm. Sosul tzatziki poate fi preparat atât cu castraveți murați, cât și proaspeți. Chiar dacă pare o alegere banală, nu este, pentru că aceasta poate face diferența.

”Castraveții murați blochează colesterolul din smântână. Chiar dacă nu suntem în Grecia și pe meleaguri românești se consumă vara faimosul sos tzatziki cu iaurt/smântână, castraveți și usturoi. Fie că e vorba de salate, cartofi prăjiți, carne sau pește, gustul lui acrișor-răcoritor ne bucură simțurile și ajută digestia. Usturoiul nu mai are nevoie de prezentare, puterile lui antimicrobiene și antivirale l-au ridicat la rang de apărător al sănătății. Despre lactatele fermentate numai de bine, sunt cele mai banale alimente cu efect probiotic, consumate în mod regulat completează și refac coloniile de bacterii benefice din intestin. Singura întrebare care rămâne este: ce fel de castraveți să folosim, proaspeți sau murați?”, a scris Mihaela Bilic pe Facebook.

Mihaela Bilic, adevărul despre produsele expirate: Nu sunt lucruri care să ne pună viața în pericol

De ce trebuie să punem castraveți murați în tzatziki

Celebrul nutriționist explică faptul că sosul tzatziki realizat cu castraveți murați nu doar că are un gust foarte bun, dar este excelent și pentru sănătate. Acest lucru are la bază un studiu, spune Mihaela Bilic.

”Oamenii de știință ne vină în ajutor cu un studiu îmbucurător. S-a analizat conținutul de colesterol și concentrația în produși de oxidare ai colesterolului din 3 tipuri de produse: smântână simplă, smântână cu castraveți proaspeți și smântâna cu castraveți murați în saramură. După ce sosurile au fost preparate, recipientele au fost ținute 3 săptămâni la frig și lumină pentru ca ingredientele să poată interacționa. Rezultatele? O scădere semnificativă a conținutului de colesterol din smântâna cu castraveți murați: de la 4,03g/kg grăsime la 3,44g/kg grăsime Produșii de oxidarea colesterolului se formează în timpul depozitării.

După cele 3 săptămâni de păstrare s-a constatat că în smântâna simplă procentul lor s-a triplat, în timp ce în smântâna cu castraveți oxidarea a stagnat. Prin adăugarea de castraveți murați la smântână a crescut semnificativ activitatea antioxidantă. Efectele benefice sunt rezultatul sinergiei care se creează între produsele lactate și legume, dar mai ales procesului de fermentație lactică și coloniilor de bacterii cu bioeficiență crescută. Încă un argument/o recomandare în favoarea sănătății și imunității noastre: combinați bacteriile lactice din iaurt și smântână cu cele din murături! Merg de minune împreună.”, a mai spus aceasta.

Fructele, motivul grăsimii pe burtă. Un pahar de suc de fructe = un pahar de bere. Bilic: Ca la balamuc, faci ficat steatozic!



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Andreea Cercel | Dată: 22 iun, 16:43 | Categorie: Stiri
Get it on App Store Get it on Google Play