Trei pași simpli pe care trebuie să-i urmezi, dacă nu vrei să te îngrași în perioada Sărbătorilor de Iarnă

Sursa foto: pexels.com
Descriere foto: Sursa foto: pexels.com

Experții au identificat trei modalități prin care te poți menține în formă, în timpul Sărbătorilor de Iarnă.

Există un clișeu conform căruia o persoană obișnuită ia în medie cinci kilograme în timpul sărbătorilor. În timp ce acest număr exact s-ar putea să nu fie pe deplin corect, potrivit cercetărilor, este totuși o regulă generală ca oamenii să ia câteva kilograme în plus, datorită tuturor acelor mese mari, delicateselor specifice, dar și băuturilor alcoolice. Din fericire pentru tine, există trei reguli extrem de simple care te vor ajuta să nu te îngrași în timpul sărbătorilor.

La extrema cealaltă, există unii oameni care devin atât de îngroziți de ideea de a lua în greutate, încât își refuză toate plăcerile din această perioadă. Această abordare este greșită, deoarece este "totul sau nimic". Concret, fie mănâncă extrem de mult, fie nu mănâncă nimic și se simt rău în interior. Chiar mai rău, dacă ajung să mănânce mult la o masă, se trezesc a doua zi simțindu-se prost și apoi se "pedepsesc" cu antrenamente intense.
 
Din fericire, există o abordare mult mai bună și mai durabilă. Doar urmând câteva reguli simple, te poți bucura de sărbători, poți mânca o felie de plăcintă în plus, poți savura încă un pahar de vin și poți face toate acestea fără să te simți vinovat.  

1. „Câștigă-ți” răsfățul

Sărbătorile pur și simplu nu ar fi sărbători fără plăcinte, prăjituri, torturi și multe alte delicatese. Din fericire, nu trebuie să te abții de la acestea, dar, în schimb, îți recomandăm să "câștigi" bunătățile prin anumite exerciții fizice.

De exemplu, dacă ai făcut un antrenament solicitant, atunci felicitări: ai câștigat acea felie de cozonac pe care o tot urmăreai de ceva timp. Dar dacă ai ratat câteva antrenamente și ai petrecut toată ziua pe canapea, atunci, probabil că ar trebui să pui deoparte acea felie.

Făcând exerciții înainte de a te răsfăța cu un preparat, previi creșterea nedorită a grăsimii și crești de fapt șansele ca acele calorii să se transforme în mușchi. Efectuarea unui antrenament arde o mulțime de energie stocată (sub formă de glicogen) și creează o cerere uriașă de energie, deoarece corpul tău tânjește după nutrienți, carbohidrați, proteine etc.  

2. Mănâncă sănătos 80% din timp

Mulți oameni se urcă pe cântar a doua zi după Crăciun, pentru a vedea că s-au îngrășat câteva kilograme, dar este imposibil să vezi rezultatele reale în așa timp scurt. 

În loc să-ți faci griji cu privire la acest obicei, concentrează-te pe o alimentație sănătoasă și curată 80% din timp. Mănâncă proteine slabe, multe legume, carbohidrați buni și grăsimi sănătoase și evită alimentele nesănătoase procesate. Dacă faci acest lucru, atunci poți să te răsfeți în restul de 20% din timp și să nu-ți faci griji cu privire la siluetă.

După ce savurezi o masă copioasă cu familia și prietenii, poți reveni ulterior la dieta normală chiar de a doua zi, fără niciun impact asupra grăsimii corporale.


3. Nu renunța la antrenamente

Deși este distractiv și relaxant să vizitezi locuri noi sau să-ți vezi prietenii și familia, călătoriile fac mult mai dificil procesul de menținere a rutinei normale de exerciții fizice. Cu toate acestea, trebuie să-ți faci timp și pentru sport.

Chiar dacă nu găsești o sală de sport, există totuși multe modalități de a face exerciții fizice excelente, de a arde calorii și de a evita orice creștere a grăsimii în timp ce ești pe drumuri. De exemplu, poți face câteva exerciții seara, în cameră, poți face jogging prin cartier sau poți merge cu bicicleta. Poți chiar să planifici excursii fizice în timpul vacanței, cum ar fi o drumeție, o excursie la schi și multe altele. Toate acestea vor face diferența pentru a te menține în cea mai bună formă, în perioada sărbătorilor. 

Citește și: Ce mănâncă Mihaela Bilic de Crăciun. Trucurile celebrului nutriționist: „Răsfățul suprem este salata de boeuf, de care nu mă pot sătura”



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Andreea Cercel | Dată: 03 dec 2022, 22:58 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play