TOP 6 beneficii ale iaurtului pentru sănătatea organismului

Iaurt, foto Unsplash/ sursa Ellieelien
Descriere foto: Iaurt, foto Unsplash/ sursa Ellieelien

Iaurtul conține o abundență de substanțe nutritive, precum și probiotice sănătoase pentru intestin. 

1. Iaurtul poate ajuta la menținerea unor oase mai puternice


Alimentele lactate - cum ar fi iaurtul - sunt o sursă fantastică de vitamina D, care ajută la construirea oaselor puternice, conform Institutului Național de Sănătate . Deoarece iaurtul este bogat în calciu și vitamina D, este recomandat adulților mai în vârstă, care deseori au nevoie de asistență pentru a-și spori densitatea minerală osoasă, potrivit Universității Tufts .


2. Un risc mai scăzut de hipertensiune arterială


Consumatorii de iaurt sunt mai puțin predispuși să aibă tensiune arterială mare, conform Universității Tufts. Hipertensiunea arterială este unul dintre cei mai mari factori de risc pentru bolile cardiovasculare.


3. Iaurtul ar putea ajuta la combaterea inflamației


O ceașcă conține 13% din necesarul zilnic pentru adulți de zinc, un mineral important pentru un sistem imunitar sănătos . Este, de asemenea, o sursă bună de vitamina A, calciu și potasiu. Acești nutrienți oferă organismului sprijinul nutrițional de care are nevoie pentru a vă ajuta la recuperare.


4. Consumul de iaurt este strâns legat de îmbunătățirea sănătății intestinale


Anumite tulpini bacteriene găsite în iaurt pot influența riscul anumitor boli, inclusiv sindromul intestinului iritabil (IBS), diabetul de tip 2, colita ulcerativă și boala Crohn, conform Școlii de sănătate publică Harvard TH Chan.


5. Iaurtul oferă nutrienți esențiali


Iaurtul conține substanțe nutritive esențiale, inclusiv B2, B12, calciu, zinc și magneziu, precum și o doză mare de proteine, conform USDA . În general, iaurtul este bogat în proteine, fosfor, calciu și vitamine din grupul B.


6. Iaurtul te poate ajuta să slăbești


Cei care mănâncă mai mult de trei porții de iaurt pe săptămână par să-și poată gestiona mai bine greutatea, potrivit Universității Tufts. 

 

Citește și: Dieta cu spanac și ouă. Beneficii pentru sănătatea organismului tău

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 21 mai, 13:30 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play