TOP 5 tehnici care te vor ajuta să ai cel mai bun somn, fără pastile

Tehnici pentru un somn mai bun, sursa pixabay/ autor Free-Photos
Descriere foto: Tehnici pentru un somn mai bun, sursa pixabay/ autor Free-Photos

Înainte să apelezi la somnifere, încearcă aceste tehnici de îmbunătățire a somnului.

1. Stați cel puțin douăzeci de minute în bătaia soarelui în fiecare zi

Expunerea la lumină în timpul zilei vă ajută organismul să urmeze un ciclu normal de somn și trezire. Lumina naturală a soarelui reglează producția și eliberarea de melatonină de către corpul dumneavoastră, hormonul care este excretat noaptea pentru a induce ciclul natural de somn.

2. Reduceți cantitatea de lichide pe care o beți seara

Consumul de apă pe tot parcursul zilei este important pentru sănătatea organismului dumneavoastră. Consumul de lichide seara târziu vă poate perturba somnul. Vă veți simți mai odihnit dimineața dacă nu va trebui să vă treziți noaptea pentru a merge la baie. Toată lumea aude că ar trebui să bea mai multă apă pe parcursul zilei - și ar trebui să o faceți. Dar fiți atenți la momentul în care beți acea apă. Dacă consumați lichide târziu  și vă aflați în imposibilitatea de a dormi toată noaptea pentru că vă ridicați în mod regulat pentru a vă goli vezica urinară, atunci s-ar putea să fi găsit o modalitate ușoară de a vă îmbunătăți calitatea somnului.

3. Reduceți expunerea la orice sursă de lumină, în special la dispozitive precum telefonul sau tableta

Acest lucru înseamnă că, pentru un somn cât mai bun, atunci când se apropie ora de culcare, trebuie să schimbați timpul petrecut în fața unui ecran  cu o carte bună. Ecranele de pe televizoare, laptopuri și smartphone-uri emit tipuri de lumină care vă vor ține treji. În loc să vă holbați la un ecran, încercați să vă destindeți cu exerciții de relaxare sau de respirație, cu muzică ușoară și relaxantă sau pur și simplu petrecând timp cu cei dragi.

4. Luați magneziu!

Magneziul te poate ajuta să dormi foarte bine. Acesta ajută la relaxarea mușchilor și a creierului tău. În timp ce adăugarea unui supliment de magneziu la rutina dvs. poate fi foarte utilă, la fel este și simpla adăugare conștientă a unor alimente bogate în magneziu în dieta dvs. Migdalele, caju, semințele de dovleac, legumele cu frunze verzi, avocado și bananele, toate conțin niveluri ridicate ale acestui mineral vital.

 

5. Păstrați un nivel scăzut de cortizol

Organismul dumneavoastră produce un hormon de stres numit cortizol. Nivelurile ridicate de stres ne ridică nivelul de cortizol. Nivelurile ridicate de cortizol din corpul nostru ne mențin treji, deoarece eliberarea de cortizol este o modalitate prin care corpul nostru permite vigilența. Pe măsură ce se apropie noaptea, mențineți-vă nivelul de cortizol sub control prin reducerea nivelului general de stres. Poate că asta înseamnă să nu ascultați știrile, să nu vă uitați la filme de groază sau să nu abordați neînțelegerile spre sfârșitul zilei. Nu puteți să vă lăsați dus de val în țara viselor dacă organismul dumneavoastră este plin de cortizol, potrivit yourtango.

 

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 03 iul, 20:04 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play