Șapte legume care reduc inflamația și încetinesc îmbătrânirea

Sursa foto: pexels.com
Descriere foto: Sursa foto: pexels.com

Există câteva legume care pot avea beneficii uimitoare asupra sănătății.

Inflamația apare atunci când ai o rană sau o boală cronică. În timp, acest lucru poate duce la afecțiuni grave de sănătate, cum ar fi artrita, boli de inimă, diabet sau chiar anumite tipuri de cancer.

Combaterea și prevenirea inflamației cronice implică o dietă sănătoasă și evitarea unui stil de viață sedentar. Deși nu putem preveni inflamația doar prin consumul unui singur tip de alimente, există anumite alimente dense în nutrienți pe care le putem încorpora în dieta noastră pentru a ne ajuta.

Mai mult, acestea sunt bune și pentru a încetini îmbătrânirea, potrivit eatthis.com

1. Ardei gras

Ardeii grași sunt legume versatile, care sunt delicioase fie gătite, fie consumate crude cu sosul preferat. Și, potrivit specialiștilor, sunt de ajutor și pentru gestionarea inflamației și pentru a încetini îmbătrânirea!

"Ardeii grași au un conținut ridicat de vitamina C și vitamina A, care sunt antioxidanți naturali. Sunt, de asemenea, bogați în fibre și apă, ceea ce îi face să fie o legumă hidratantă. Nivelul lor ridicat de antioxidanți îi face, de asemenea, antiinflamatori, ceea ce înseamnă că pot ajuta la reducerea inflamației din organism", spune Dana Ellis Hunnes, dietetician.

2. Broccoli

Broccoli este o altă opțiune vegetală extrem de densă în nutrienți, așa că este posibil să doriți să o adăugați la următoarea cină pentru a încetini rata bolilor legate de vârsta înaintată.

"Broccoli are un conținut ridicat de sulfurofani, care sunt antioxidanți naturali extrem de sănătoși și antiinflamatori. Broccoli este, de asemenea, bogat în calciu, fibre și conține o cantitate destul de mare de apă, ceea ce contribuie, de asemenea, la abilitățile sale antiinflamatorii. De asemenea, are o mulțime de proteine vegetale în comparație cu alte legume", spune Hunnes.

3. Cartofii albi

Oamenii au păreri amestecate despre cartofi, deoarece sunt o legumă cu un conținut ridicat de carbohidrați, dar această legumă rădăcinoasă este plină de nutrienți utili care pot încetini îmbătrânirea.

"Cartofii sunt un aliment bogat în nutrienți, care este bogat în fibre, potasiu, vitamina C și poate lupta împotriva radicalilor liberi. Cartofii albi pot scădea inflamația, colesterolul și tensiunea arterială din organism", spune dieteticianul Veronica Rouse.

4. Verdețuri cu frunze închise la culoare

Frunzele verzi sunt o legumă importantă pe care trebuie să o adăugați în dieta dumneavoastră ori de câte ori puteți, deoarece sunt pline de beneficii pentru sănătate.

"Frunzele verzi, cum ar fi spanacul, varza kale, rucola, salata verde și salata romană sunt surse excelente de multe vitamine, minerale și antioxidanți. Acestea oferă organismului vitaminele A, C, E și K, fier, potasiu, calciu, magneziu și fibre. Includerea legumelor cu frunze de culoare verde închis în dieta dumneavoastră poate contribui la reducerea inflamației din organism și la susținerea sănătății generale", spune dieteticianul autorizat Mandy Tyler.

5. Usturoiul

Usturoiul nu este doar delicios, ci are o mulțime de beneficii utile pentru multe aspecte diferite ale sănătății tale.

"Usturoiul este unul dintre cele mai puternice alimente antiinflamatoare pe care le puteți mânca. Este încărcat cu antioxidanți, minerale și vitamine care ajută la stimularea sistemului imunitar și protejează împotriva bolilor legate de vârstă, cum ar fi cancerul", spune dieteticianul Ronald Smith.

6. Ceapa

Ceapa poate adăuga o explozie de aromă mâncărurilor tale preferate, precum și o explozie de substanțe nutritive utile, de asemenea!

"Ceapa este bogată în quercetină, un compus antioxidant care se găsește în multe fructe și legume și care ajută la prevenirea bolilor cronice prin reducerea inflamației din organism. Pe lângă quercetină, ceapa este, de asemenea, încărcată cu alți nutrienți benefici, cum ar fi vitamina C, vitamina E și magneziu. Vă puteți bucura de ceapă crudă sau gătită.", spune Smith.

7. Roșiile

Roșiile sunt bogate în proprietăți antiinflamatorii, așa că ar fi o idee bună să le încorporați în dieta dumneavoastră acolo unde puteți.

"Roșiile sunt bogate în licopen, care este un antioxidant puternic care poate ajuta la reducerea inflamației din organism. Se crede, de asemenea, că licopenul ajută la protejarea împotriva bolilor de inimă și a anumitor tipuri de cancer", spune Smith.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Andreea Cercel | Dată: 23 iul 2022, 22:05 | Categorie: Lifestyle
Get it on App Store Get it on Google Play