Patru legume care te ajută să-ți menții pielea tânără. Acestea previn îmbătrânirea

Sursa foto: pexels.com
Descriere foto: Sursa foto: pexels.com

Există câteva legume care pot ajuta la prevenirea îmbătrânirii pielii.

Îmbătrânirea este inevitabilă, dar există diferite modalități care a vă ajuta pielea să arate tânără cu o nutriție adecvată. De fapt, pielea noastră este un organ și se regenerează și crește în mod constant celule noi. Cu alegeri sănătoase în materie de nutriție, puteți să vă mențineți cât mai mult timp pielea tânără sănătoasă, vârsta să fie doar un număr.

Stilul de viață influențează extrem de mult la acest capitol. Așadar, trebuie să fim foarte atenți la orele de somn pe care le avem în fiecare noapte,  la moderarea consumului de alcool, la consumul suficient de fructe și legume și la exercițiile fizice regulate.

Cu toate acestea, alimentația joacă un rol imens în sănătatea pielii. Unii dintre cei mai buni nutrienți pentru a îmbunătăți sănătatea pielii și a preveni îmbătrânirea sunt vitamina C, vitamina A, zincul și antioxidanții, potrivit eatthis.com

 Patru legume excelente pentru a stopa îmbătrânirea pielii

1. Ardei gras

Ardeii grași sunt bogați în vitaminele A și C, fiind, de asemenea, una dintre cele mai bogate surse de vitamina C. Un ardei gras roșu conține aproape 170% din doza zilnică recomandată de vitamina C! Consumul suficient de vitamina C ajută la producția de colagen, o componentă a construirii unui strat nou și sănătos de piele. Tăiați-i mărunt pentru o gustare și înmuiați-i în hummus sau tzatziki, pentru o gustare sățioasă. Aceștia pot fi folosiți, bineînțeles, și în diverse salate.

2. Broccoli

Portocalele sunt renumite pentru conținutul lor de vitamina C, dar o jumătate de cană de broccoli conține de fapt chiar mai mult decât majoritatea citricelor! Broccoli este, de asemenea, o sursă de zinc și luteină, care contribuie la o piele mai sănătoasă.

Zincul este un antioxidant care ne ajută pielea să se vindece de leziuni, inclusiv de cele provocate de soare. Luteina este un tip de carotenoid, ca și vitamina A, care ajută la creșterea elasticității pielii și protejează împotriva expunerii nocive la soare.

3. Roșii

Roșiile sunt o mină de aur, când vine vorba de substanțe nutritive, vitamina C și licopenul. Fie că le cumpărați la conservă sau proaspete, roșiile sunt o sursă a acestei vitamine care ajută mult pielea.

Roșiile proaspete au mai multă vitamina C decât cele gătite, dar roșiile gătite eliberează de fapt mai mult licopen, care oferă o serie de alte beneficii pentru sănătatea pielii! Licopenul este un antioxidant care ajută la anularea deteriorării pielii și poate netezi schimbările de textură ale acesteia în timp.

Serviți-le într-o salată de roșii cu ulei de măsline, sare, piper și oțet și puteți lupta astfel împotriva îmbătrânirii.

4. Varza mov

Această legumă vibrantă este plină de antioxidanți și vitamine pentru sănătatea pielii. Varza mov conține vitaminele A, C și antociani, care sunt antioxidanți ce pot îmbunătăți sănătatea pielii după deteriorarea UV de la soare.

O cană de varză mov conține mai mult de 50% din doza zilnică recomandată de vitamina C. Fără suficientă vitamina C, producția de colagen va scădea în organism. Colagenul este responsabil pentru factorul de elasticitate al pielii noastre, ceea ce face ca pielea noastră să pară mai suplă și poate contribui la un aspect mai tânăr.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Andreea Cercel | Dată: 06 aug 2022, 20:42 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play