O dietă sănătoasă te poate ajuta să scapi de anxietate și depresie. Ce spun cercetătorii /Studiu

Dieta, foto Unsplash/ autor: Thought Catalog
Descriere foto: Dieta, foto Unsplash/ autor: Thought Catalog

Sănătatea intestinală joacă un rol cheie în cât de bine sau rău ne simțim. Iată ce să mâncați pentru a reduce simptomele de anxietate și depresie. 

Sănătatea intestinală este esențială pentru o digestie sănătoasă, un somn mai bun și o piele mai sănătoasă. Intestinul nostru are o relație importantă cu aproape orice altă parte a corpului nostru - inclusiv creierul, deoarece poate influența depresia și anxietatea. 


Un studiu, publicat în British Medical Journal, a examinat relația intestinului nostru cu mintea. Cercetătorii de la Școala de Medicină a Universității Jiao Tong din Shanghai au investigat dacă simptomele de anxietate s-au îmbunătățit prin reglarea „microbiotei intestinale”, bacteriile intestinale care ajută la descompunerea fibrelor alimentare. 


Pentru a testa această teorie, oamenii de știință au analizat 21 de studii care au analizat 1.503 de persoane. Aceste studii au folosit un amestec de alimente probiotice și non-probiotice, pentru a încerca să afle care a fost cea mai eficientă abordare. 


Cercetătorii au scris: „Găsim că mai mult de jumătate din studiile incluse au arătat că este benefic tratarea simptomelor de anxietate prin reglarea microbiotei intestinale. Există două tipuri de intervenții (intervenții probiotice și non-probiotice) pentru reglarea microbiotei intestinale și trebuie subliniat faptul că intervențiile non-probiotice au fost mai eficiente decât intervențiile probiotice".

 

Alimentele probiotice, cum ar fi iaurturile, vă pot ajuta sistemul digestiv. Dar, conform Universității John Hopkins, probioticele s-au dovedit a fi eficiente doar în aproximativ 36% din studii. Serviciul  Național de Sănătate din Marea Britanie  recomandă administrarea de suplimente probiotice în fiecare zi timp de cel puțin patru săptămâni. 


Două dintre cele mai bune metode de a avea grijă de sănătatea intestinală este să beți mai multă apă și să consumați mai multe cereale fibroase, fructe și legume. 


Fibrele se găsesc în fructele fibroase precum merele, perele și fructele de pădure dar și în legumele fibroase precum broccoli, morcovi și sparanghel. Leguminoasele precum mazărea și fasolea sunt, de asemenea, esențiale, precum și cerealele integrale. 

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 11 mai, 13:44 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play