Mihaela Bilic, trucuri pentru masa de Paște. Cum să eviți kilogramele în plus: „Consumați-l fără frică, stimulează secreția de bilă și ușurează digestia”

Mihaela Bilic, captură Video PRO TV/ foto Unsplash
Descriere foto: Mihaela Bilic, captură Video PRO TV/ foto Unsplash

Dr. Mihaela Bilic, medic nutriționist, a explicat cum ar trebui să avem mesele de Paște, ca să nu ne îngrășăm. 

„Există Paște fără kilograme în plus

Ce avem în meniu? Preparate tradiționale pe bază de carne de miel: borș, friptură, drob, stufat. Niciunul dintre ele nu reprezintă un pericol pentru siluetă dacă degresăm carnea înainte sau după ce gătim și evităm să adăugăm ulei în exces în compoziția mâncării. Oul fiert este prin definiție un prieten al curei de slăbire. Consumați-l fără frică, stimulează secreția de bilă și ușurează digestia. Cu o singură condiție: să folosim muștar în loc de maioneză!

Dulciurile de pe masa de Paște

Și la capitolul dulciuri străbunii noștri au fost inspirați când au creat pasca: o alăturare delicioasă între cozonacul din cea mai albă făină și brânza proaspătă din lapte gras de primăvară. Este un desert echilibrat nutrițional, fără mult zahăr, care face mai degrabă parte din categoria produse de panificație, nu de cofetărie. 

O zicală strămoșească spune Crăciunul e sătul iar Paștele fudul! Nimic din meniul acestei sărbători nu are legătură cu ghiftuiala de la sfârșit de an. Chiar și așa, ne așteaptă cel puțin 2 zile în care mâncarea va deveni preocuparea de bază. Recomandarea mea? Nu mâncați totul la o masă, dacă nu vreți să vă alegeți cu o indigestie! Cum să procedăm să nu ne “cadă greu, nici la digestie nici pe cîntar? Evităm să mâncăm totul odată.


Aperitivele, adică drobul, ouăle fierte și câteva felii de caș, alături de multe legume proaspete, constituie meniul pentru un mic dejun bine asortat. Așteptați apoi 4-5 ore până la masa de prânz, cu ciorbă și stufat. Păstrați pentru masa de seară friptura la cuptor sau la grătar, cu multă salată verde. 
Rămâne loc și pentru un pic de dulce, o felie de Pască sau de cozonac și o ceașcă de cafea cu lapte sunt gustarea perfectă de după-amiază. 

Mihaela Bilic: Nu ne îngrășăm dintr-o masă


Ca să ne îngrășăm 1 kg avem nevoie de un aport suplimentar de 7000 cal, deci nu ne îngrășăm dintr-o masă. Strategia de a repartiza mâncarea de-a lungul întregii zile ne ajută să ne satisfacem poftele fără risc de indigestie sau pericol pentru siluetă. Țineți cont de dimensiunea porției, farfuria ideală pentru un adult are 20cm în diametru, cât 2 palme. 
Nu uitați că o masă de sărbătoare nu înseamnă doar mâncare, ci și atmosferă plăcută, conversație, socializare. Bucurați-vă alături de cei dragi de o plimbare în aer liber, micile excese culinare pot fi compensate rapid cu un pic de mișcare. Paște luminat”, a scris Mihaela Bilic pe Facebook. 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Maria Alexandru | Dată: 24 apr, 11:03 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play