Mihaela Bilic, adevărul despre pâinea neagră sau cea prăjită: „Trebuie să știm că toată îngrașă la fel”

Mihaela Bilic, sursa foto Facebook
Descriere foto: Mihaela Bilic, sursa foto Facebook

Dr. Mihaela Bilic a dezvăluit care este impactul consumului de pâine asupra siluetei noastre. 

Medicul nutriționist a explicat care este diferența dintre consumul de pâine proaspătă sau prăjită și cum ne poate afecta silueta. Dr. Mihaela Bilic susține că indiferent de tipul de pâine pe care îl consumăm impactul este același pentru organism. 


„Când vine vorba de pâine trebuie să știm că toată îngrașă la fel, indiferent că este albă sau neagră, proaspătă sau prăjită, cu drojdie sau cu maia, simplă sau cu semințe. Ce este diferit între sortimente?


Aportul de fibre/tărâțe, care însă nu are impact pe conținutul caloric, ci doar ajută la digestie/tranzit intestinal. Unii ar spune că pâinea din făină integrală este mai bogată în vitamine din grupul B și minerale, însă ele nu pot fi absorbite din cauza fitaților prezenți în cereale.


Ce se întâmplă cu pâinea prin prăjire, în afară de faptul că se rumenește frumos și miroase delicios? Pierde apa, devine mai ușoară și se concentrează în nutrienți/calorii- de la aprox 240cal/100g, ajunge la 340cal prin prăjire. Dar noi nu mâncăm pâinea cu suta de grame, ci cu felia, iar o felie de pâine (proaspătă sau prăjită) are tot 80 calorii.


Care e avantajul pâinii prăjite? Faptul că e mai ușor de digerat, nu balonează. Explicația: microorganismele din drojdie/maia își încetează activitatea și nu mai fermentează amidonul. Același avantaj îl prezintă și pâinea veche de o zi, al cărei proces de dospire s-a încheiat.
P. S. Când prăjiți pâinea, evitați să o rumeniți prea tare- tot ce este ars conține acrilamidă, cu efect toxic”, a scris Mihaela Bilic pe Instagram. 

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 25 aug, 12:22 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play