Masa de Crăciun. Mihaela Bilic, sfaturi pentru un ospăț fără griji: Cum consumăm toba, leberul și caltaboșul

Caltaboș. Captură video YouTube/ Cristine Cuisine
Descriere foto: Caltaboș. Captură video YouTube/ Cristine Cuisine

Dr. Mihaela Bilic, medic nutrișionist, a explicat cum trebuie consumate preparatele speciale de pe masa de sărbătoare, astfel încât să nu ne facă rău.

„Tobă, leber și caltaboș - un trio obligatoriu în meniul de Sărbători. Ce au în comun aceste preparate? Faptul că sunt făcute din organe și părți mai puțin nobile ale porcului: urechi, cap de porc, gușă, ficat, slănină etc. Ingredientele sunt tocate mărunt (leber și caltaboș) sau în bucăți mai mari (tobă), apoi sunt puse în membrană naturală și fierte.


Condimentele se pun după gust, însă e important să fie picante, piperate, usturoiate. Dpdv nutritiv, avem de-a face cu produse ce nu conțin glucide, ci doar proteine (aprox 18%) și grăsimi (aprox 14%), cu 200cal/100g. Toate aceste preparate din carne de porc sunt aperitive - produse ce se consumă la începutul mesei, în cantitate mică (30-50g), pentru plăcerea gustului și deschiderea apetitului.

Ca să obținem un meniu echilibrat, mezelurile trebuie completate cu o felie de pâine și puțină ceapă sau muștar - cât să taie gustul gras. Bunica înmuia covrigi în zeama în care fierbea caltaboșul, ba chiar punea și orez în tocătură, ca să fie mai spornică. Vremurile s-au schimbat, dar obiceiurile și tradițiile rămân aceleași", a scris nutriționistul Mihaela Bilic pe Instagram.


Cum consumăm sarmalele, salata boeuf și alte bunătăți

 

Mihaela Bilic a spus că, pentru zilele de sărbătoare, porțiile recomandate sunt următoarele:

„Patru bucăți de sarmale (280 de calorii ) cu o lingură de varză și o felie de mămăligă (de mărimea unei felii de pâine sau a unei palme. Mămăliga și pâinea au circa 80 de calorii/felie);

150 grame de friptură (circa 250 de calorii);

Patru cârnăciori de mărimea degetului mare (circa 350 calorii) cu trei linguri de garnitură – piure de cartofi (80 calorii);

 

Două polonice de ciorbă, adică un bol cu diametrul de 15 cm (250 calorii) și o felie de pâine;

Trei linguri salata boeuf (1 lingură de 40 g  = 100 calorii). Atenție la ce calorii mai adăugăm când mâncăm salata;

O felie groasă cât un deget de cozonac (300 de calorii);

50 grame tobă, adică ½ din palmă (150 calorii) cu o felie de pâine;

Un castron cu diametrul de 15 cm de piftie (un bol de 200 g = 20 calorii) cu o felie de pâine”, a spus Mihaela Bilic la ProTV, potrivit DC News.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Dată: 18 dec, 16:47 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play