Lipsa unui program de somn echilibrat vă poate afecta sănătatea. Ce atenționează specialiștii

Somn, sursa pixabay/ autor Dieter Robbins
Descriere foto: Somn, sursa pixabay/ autor Dieter Robbins

Nerespectarea unui program strict de odihnă poate avea grave repercusiuni asupra sănătății organismului. 

1. Vă crește riscul de a dezvolta boli de inimă


Într-un studiu din luna martie a anului 2020, Colegiului American de Cardiologie a constatat că adulții cu un program de somn neregulat au avut de două ori mai mare riscul de a dezvolta boli de inimă, inclusiv infarct miocardic și accident vascular cerebral. 


Între timp, un articol din 2018 a constatat că lipsa odihnei crește riscul de consecințe cardiace, inclusiv hipertensiunea arterială, diabet zaharat și creșterea în greutate.

2. Diabet


Un studiu din august 2019 a arătat că fiecare oră de Jet lag este asociat cu un risc crescut de 27 la suta de sindrom metabolic , care include diabetul zaharat de tip 2 , nivel crescut de zahăr din sânge, hipertensiune arterială, excesul de grăsime din orgamism, un nivel ridicat de trigliceride și niveluri scăzute de colesterol HDL. 


Jet lag înseamnă oboseală cauzată de diferențele de fus orar.

3. Crește riscul de obezitate


Un studiu din februarie 2019 a confirmat o legătură între perturbările cronice pentru programul de somn si excesul de greutate sau de obezitate. 

4. Poate cauza depresie


Conform unui studiu din septembrie 2018, somnul neregulat este asociat cu stresul și depresia. Studiul a constatat că cei cu diferențe mari de fus orar au avut o stare mai proastă.

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 20 feb, 21:02 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play