Țelina și beneficiile sale. De ce este recomandat să consumi mai des această legumă

Hans Braxmeier, pixabay
Descriere foto: Hans Braxmeier, pixabay

Țelina este considerată un aliment minune, iar proprietățile sale benefice pentru sănătate sunt recunoscute de mii de ani.

Consumăm în special rădăcina de țelină și o folosim în supe, ciorbe, mâncăruri și salate, însă de multe ori neglijăm tulpinile și frunzele, fără să știm ce secrete ascund. Ar fi bine să știți că întreaga plantă este benefică pentru sanatatea ta, așa că o poți folosi în totalitate, în salate sau preparate procesate termic.

Această legumă te protejează de agravarea hipertensiunii ori de bolile digestive. De asemenea, asigură o bună funcționare a aparatului urinar. Rădăcina de țelină este o sursă importantă de vitamina B1, B6 și C. În plus, țelina mai conține și acid folic, potasiu, zinc, magneziu, fosfor, fier, sodiu, dar și aminoacizi.

Frunzele de țelină pot fi consumate crude, în compoziția salatelor de crudități, având un aport important de vitamina A pentru organism. Țelina mai este considerată un adevarat adjuvant în caz de edeme, litiază renală, bronșite cronice, astm, sterilitate, hipertensiune arterială, obezitate, stări febrile, chiar și în cazul unor degerături, conform unui studiu. 

Are efect laxativ - Țelina poate avea un efect laxativ, în special atunci când este consumată dimineața, pe stomacul gol. O cură de 2-3 zile de suc de țelină te poate scăpa de constipație, când alte remedii nu au efect.

E un remediu antistres - Țelina are în compoziție anumite substanțe care acționează asemenea unui calmant asupra sistemului nervos, având rolul de a micșora nivelul de stres din organism.

Datorită efectului puternic de detoxifiere, țelina este un aliment potrivit și atunci când urmezi o dietă și îți dorești să slăbești. Conținutul mare de apă are un excelent efect diuretic.

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 21 oct, 20:17 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play