De ce smochinele sunt fructele pe care ar trebui să le consumi mai des. Beneficii uimitoare pentru organism

Smochine, foto Unsplash/ Auguste A
Descriere foto: Smochine, foto Unsplash/ Auguste A

Smochinele au o multitudine de beneficii nutriționale și servesc ca surse cheie de nutrienți esențiali, iar tipurile de smochine sunt multiple și puteți alege dintre ele. 

De exemplu, smochinele Calimyrna sunt originare din California și sunt un soi special de smochine derivate din smochinul Smyrna din Turcia. Cunoscută pentru coaja sa aurie și aroma asemănătoare cu cea de nucă, smochina Calimyrna se găsește cel mai des uscată, dar se consumă și proaspătă. Un alt tip de smochine, smochinele Mission, sunt de culoarea vinetelor la exterior și sunt la fel de gustoase și nutritive.


Nutriția smochinelor


O 1/2 cană de smochine uscate conține 186 de calorii, conform USDA. Între timp, există 84 de calorii în smochinele proaspete pe 1/2 cană.


Acest fruct este bogat în carbohidrați și conține și proteine. Smochinele proaspete și uscate sunt surse excelente de fibre dietetice, un tip de carbohidrați care este legat de reducerea riscului de boli de inimă și de prevenirea constipației.


O porție de smochine proaspete conține 4,4 grame de fibre, în timp ce o porție de smochine uscate oferă 2,4 grame. Acest lucru contribuie cu o cantitate solidă la obiectivul zilnic de aport de fibre - 14 grame la fiecare 1.000 de calorii pe care le consumați.


În ceea ce privește nutriția smochinelor Calimyrna, veți obține 165 de calorii, 42 de grame de carbohidrați, 6 grame de fibre și 1,5 grame de proteine.


Ca fructe uscate, smochinele Calimyrna și Mission sunt foarte calorice din cauza conținutului 


Potasiu


Includerea mai multor alimente bogate în potasiu în dieta dumneavoastră ajută la scăderea tensiunii arteriale, potrivit Asociației Americane a Inimii. Dar, dacă aveți o boală de rinichi sau un istoric de niveluri ridicate de potasiu în sânge, este posibil să fie nevoie să limitați cantitatea de potasiu din dieta dumneavoastră.


Cupru


Smochinele furnizează cupru, care activează enzimele care vă mențin țesuturile conjunctive puternice, sprijină comunicarea sănătoasă a celulelor creierului și ajută la producerea de energie. De asemenea, vă ajută organismul să absoarbă fierul, ceea ce îl face benefic pentru prevenirea și tratarea deficienței de fier, conform National Institutes of Health (NIH).


Vitamina K


Smochinele sunt surse bune de vitamina K, iar smochinele proaspete vă oferă, de asemenea, vitamina A benefică. Rolul principal al vitaminei K în corpul dumneavoastră implică activarea factorilor de coagulare, sau a proteinelor necesare pentru formarea cheagurilor de sânge. Prin urmare, vitamina K din dieta ta permite organismului tău să controleze sângerarea, mai ales după o rană, conform NIH.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 18 oct, 13:54 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play