Cori Grămescu, 4 SFATURI care te vor ajuta să nu acumulezi kilograme în plus de Crăciun

Masa de Crăciun, foto Unsplash/ Jed Owen
Descriere foto: Masa de Crăciun, foto Unsplash/ Jed Owen

Cori Grămescu, nutriționist și antrenor de fitness, 4 sfaturi utile pentru perioada sărbătorilor de iarnă. Ce trebuie să faci pentru a nu lua în greutate?

Masa de Crăciun este mereu plină de bunătăți și o tentație greu de refuzat pentru cei care țin dietă. Cori Grămescu a oferit câteva sfaturi care te vor ajuta să nu acumulezi kilograme în plus de Crăciun. 


„Reducerea consumului de zahăr


Cu cât ne ferim mai mult de asocierea dintre grăsimi și zaharuri în următoarea perioadă, cu atât avem șanse mai mari să ne menținem greutatea în parametrii obișnuiți. Deci, în următoarea săptămână, să încercăm să renunțăm complet la sucuri dulci, biscuiți, bomboane, produse de patiserie sau prăjituri. Desigur, tot în următoarea perioadă, pe fondul reducerii aportului de zahăr, vom simți pofta de dulce mai mult decât de obicei. Dacă bem însă multă apă și ne spunem că e doar pentru o săptămână, nu ar trebui să fie atât de greu.

Sporirea aportului de legume


De asemenea, nu este o idee rea ca în aceste zile să reducem consumul de proteine și grăsimi animale. Dacă putem ține post, e indicat să o facem, câtă vreme ne bazăm în alimentație pe legume și leguminoase și nu pe cereale și derivate din soia. Orice creștere a aportului de legume în alimentație este binevenită pentru că alcalinizează corpul, ușurează tranzitul digestiv și reglează impactul insulinei. Este și un fel de de repaus digestiv, care ne ajută organismul să refacă stocul enzimatic înainte de mesele solicitante din perioada următoare.

Găsiți timp pentru sport


Sportul este întotdeauna o idee bună. Putem profita de temperaturile scăzute de afară pentru plimbări lungi în aer curat sau chiar alergări ușoare. Este cea mai eficientă metodă să ne “activăm” metabolismul, știut fiind faptul că efortul de termoreglare este un motor principal al creșterii ratei metabolice bazale. Altă variantă la fel de eficientă este să ieșim din zona de confort cu antrenamentul nostru obișnuit și să mergem la ore de exerciții diferite de cele cu care suntem obișnuiți sau să mai introducem 1-2 ore de exerciții în plus pe săptămână.

Apă, planificare și realism.


Văd multe persoane care privesc această perioadă ca pe un fel de “credit metabolic”, încercând să țină cură de slăbire înainte de Sărbători, ca să poată să mănânce mai mult de Crăciun. Ar fi un exercițiu util dacă procesele metabolice din organism ar respecta o regulă aritmetică. Din păcate, nu este cazul. Dacă ținem înainte de Sărbători o cură drastică de slăbire timp de 2-3 săptămâni, sunt șanse mari să ne trezim că pe 7 ianuarie avem cu vreo 2-4 kilograme în plus față de greutatea de la care plecasem inițial.

De aceea, este mai eficient procesul în care ne hidratăm bine, poate chiar puțin peste media obișnuită de 2 litri de apă pe zi. În următoarea săptămână, ne planificăm un regim alimentar normocaloric, dar care să fie bazat pe legume verzi în cantități mari și, eventual, mici cantități de proteine slabe. Nu ne propunem să slăbim înainte de Sărbători, dar încercăm să avem pe data de 7 ianuarie cam același număr de kilograme ca acum.

E o schimbare de paradigmă care ne ajută să adoptăm un set de acțiuni realiste și coerente, având astfel mai multe șanse să trecem cu bine peste următoarele săptămâni de excese culinare”, a scris Cori Grămescu pe blogul ei



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 11 dec, 14:49 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play