Cele mai bune PATRU smoothie-uri pentru un intestin mai sănătos

Smothie, foto unplash
Descriere foto: Smothie, foto unplash

Consumul de alimente sănătoase la nivelul intestinului, vă poate ajuta sănătatea în mai multe moduri.

Alimentele bogate în fibre precum cerealele integrale, fructele și legumele vă pot împiedica să vă simțiți balonați și vă pot ajuta să nu mai aveti probleme cu balonarea. 

Alimentele fermentate, cum ar fi iaurtul și chefirul, ne hrănesc cu ajutorul alimentelor prebiotice, cum ar fi ovăzul, bananele și merele. 

Cercetătorii de la  Mayoclinic  spun că ”prebioticele sunt sursa necesară pentru o alimentație bogata în polifenoli, cum ar fi fructele de pădure, sfecla, nucile și condimentele”.

Smoothie-urile sunt una dintre cele mai ușoare modalități de a obține un amestec sănătos de fructe, legume, cereale integrale, nuci și condimente sănătoase pentru intestin - iar aceste patru  smoothie-uri vă vor aduce o dimineață sănătoasă și voioasă. 

Mai mult, iaurtul grecesc este un bun aliment în menținerea unui intestin sănătos. În anul 2017, cercetătorii de la PubMed au publicat  un un studiu în care se precizează că ”iaurtul  este o  băutură probiotică cu potențial mare în promovarea sănătății, fiind un aliment sigur și ieftin, ușor de produs acasă. Consumul regulat de iaurt a fost asociat cu o digestie îmbunătățită și toleranță la lactoză, efect antibacterian, efect hipocolesterol, controlul glucozei plasmatice, efect antihipertensiv, efect antiinflamator, activitate antioxidantă, activitate anti-cancerigenă, activitate anti-alergenică și efecte vindecătoare”.

1. Smoothie cu fructe de pădure și banane

Este mai dulce, dar fără zaharuri adăugate. Căpșunile sunt bogate în polifenol, iar smoothie-ul este umplut cu iaurt grecesc. Bananele și căpșunile congelate sunt solicitate în această rețetă deoarece fac smoothie-ul foarte gros și cremos fără a fi nevoiți  să punem foarte multă gheață.

 2. Smoothie cu ananas

Frumoasa nuanță aurie a acestui smoothie provine din Turmeric. Ananasul adaugat împreună cu miere și apă de nucă de cocos aduc o ușoară aciditatea dar și echilibru. Putem adăuga ovăz măcinat care este bogat în fibre, fiind sănătoase pentru intestin.  

3.  Smoothie digestiv

Acest smoothie este compus din prune uscate, ghimbir  și quinoa, care asigură hrana și protejarea intestinului. 

4. Smoothie Sunshine

Acest smoothie este cel mai delicioasă băutură pentru  a începe ziua cu o stare de bine. Chefirul bogat în probiotice este oferă acestei băuturi un lichid mai gros, oferind textura perfectă acestui smoothie. Mango înghețat reușește să fie în același timp dulce și acru. Este, de asemenea, o sursă excelentă în digestie.  

Autorul articolului: Florentina Arcu | Dată: 16 dec, 16:23 | Categorie: Retete
Get it on App Store Get it on Google Play