Cele mai bune 6 ceaiuri pentru digestie. Trebuie să le încerci

Ceai, foto Unsplash/ autor: Manki Kim
Descriere foto: Ceai, foto Unsplash/ autor: Manki Kim

Dacă te confrunți adesea cu probleme ale sistemului digestiv, este indicat să încerci aceste remedii naturiste. 

Pe parcursul procesului de digestie, în intestinul gros sunt absorbite apa și substanțele nutritive. În cazul în care: alimentele pe care le-ai consumat conțin prea puține fibre, nu consumi suficiente lichide, sau nu faci suficientă mișcare, materiile fecale sunt transportate mai lent prin intestine. Acest fapt are drept consecință absorbția unei cantități mai mari de lichide și astfel scaunul poate deveni uscat și de consistență tare.


Dacă te confrunți adesea cu astfel de probleme ale digestiei, aceste 6 ceaiuri te-ar putea ajuta să le rezolvi. 


1. Ceai de rubarbă


„În timpul verii, le spun adesea pacienților să obțină rubarbă proaspătă și să o consume pentru proprietățile sale laxative”, spune William Chey, MD, profesor de gastroenterologie și științe nutriționale la Michigan Medicine.


Puteți face propriul ceai de rubarbă acasă sau îl puteți găsi în plicuri de ceai ambalate. 


2. Ceai de Aloe Vera


Unii oameni consideră că sucul de aloe vera poate fi util pentru ameliorarea constipației, conform Memorial Sloan Kettering Cancer Center.


Aceste beneficii pot fi aplicate și ceaiului: „Aloe Vera poate fi adăugat în multe ceaiuri deoarece pare să aibă și proprietăți laxative stimulante", spune dr. Chey.


3. Ceai Senna


Senna este un laxativ popular pe bază de plante și este, în general, sigur și bine tolerat. Acesta aparține unui mare gen de plante tropicale, iar florile și fructele sale au fost folosite de secole în medicina populară pentru ameliorarea constipației, conform Institutului Național pentru Diabet și Boli Digestive și Rinice (NIDDK).


4. Ceai Cascara


Cascara este extras de obicei din coaja uscată de Rhamnus purshiana, un tip de arbore crușin sau arbust nativ din America de Nord și este comun pentru terapia împotriva problemelor digestive, conform NIDDK.


5. Ceai negru sau ceai verde


Ceaiul negru preparat tinde să fie ceaiul cel mai bogat în cofeină, cu 47 de miligrame de cofeină într-o ceașcă, conform Clinicii Mayo . În comparație, cafeaua preparată are 96 de miligrame de cofeină într-o ceașcă. Ceaiul verde este, de asemenea, cofeinizat, dar puțin mai puțin, cu 28 de miligrame pe cană.


„Cofeina servește ca stimulent pentru contracțiile sau motilitatea intestinului”, spune dr. Chey.


6. Ceaiuri de fructe


Anumite ceaiuri aromate cu fructe ar putea ajuta, de asemenea, la ameliorarea constipației, deși sunt necesare mai multe cercetări.


„Fructele de piatră precum piersicile, cireșele și prunele conțin un zahăr numit sorbitol, care nu este bine absorbit și poate declanșa de fapt secreția de lichid în intestin”, spune dr. Chey. „Asta poate avea un efect laxativ”.

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 21 feb, 21:00 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play