Ce efecte NEGATIVE poate avea cafeaua asupra sănătății creierului tău, dacă faci aceste 4 greșeli

Cafea, sursa pixabay/ autor Samnang So
Descriere foto: Cafea, sursa pixabay/ autor Samnang So

Cafeaua de dimineață are mari beneficii pentru creierul tău, dacă eviți aceste 4 greșeli. 

Pe lângă faptul că îmbunătățește vigilența, concentrarea și starea de spirit, cafeaua poate avea și efecte antioxidante și antiinflamatorii, spune Nina Riggins MD, PhD, director al Headache and Traumatic Brain Injury Center de la University of California San Diego și membru al Asociației Americane de Neurologie.


Mai mult, consumul moderat de cafea poate reduce riscul de afecțiuni neurodegenerative, cum ar fi bolile Alzheimer și Parkinson, potrivit unei analize din aprilie 2017 din Archives of Medical Science.


Și toate aceste beneficii pot fi ale tale atâta timp cât îți bei cafeaua în modul corect. Da, există un mod corect și unul greșit de a o face. Iar cel din urmă poate fi un pericol pentru sănătatea creierului tău.


Aici, Dr. Riggins discută despre greșelile comune legate de cafea care ar putea să vă minimalizeze capacitățile cognitive, plus ce să faceți în schimb pentru a vă menține creierul într-o formă strălucită.


1. Beți prea mult


În timp ce, cu moderație, cafeaua poate avea proprietăți protectoare pentru sănătatea creierului, în exces ar putea provoca mai mult rău decât bine.


Cazul de față: Un studiu Nutritional Neuroscience din iunie 2021 a constatat că consumul a mai mult de șase cești de cafea pe zi a fost asociat cu volume totale mai mici ale creierului și cu un risc de demență cu 53% mai mare.


2. Beți cafeaua prea târziu în timpul zilei


S-ar putea să vă uitați la cofeina care stimulează energia pentru a vă ajuta să gestionați căderea de energie de la amiază, dar acea ceașcă de cafea de la sfârșitul zilei vă poate face prea agitat pentru ora de culcare. 


Acest lucru se datorează faptului că cofeina - care este un stimulent - rămâne în fluxul sanguin mult timp după ce ați luat ultima înghițitură.


Timpul de înjumătățire al cafeinei este de aproximativ cinci ore, spune Dr. Riggins. Asta înseamnă că poate dura până la de două ori mai mult - 10 ore - pentru a se elimina complet din sistemul dumneavoastră. Acesta este motivul pentru care consumul de cafea mai târziu în timpul zilei poate fi problematic pentru somn.


3. Adăugați prea mult zahăr 


Dacă îți iei cafeaua dulce, s-ar putea să nu-i faci creierului tău niciun favor.


Într-adevăr, un studiu din iulie 2019 în Clinical Interventions in Aging a constatat că consumul excesiv de zahăr la adulții în vârstă este asociat cu o funcție cognitivă slabă. Și pentru oricine, un nivel ridicat cronic de zahăr în sânge poate micșora creierul, poate afecta conectivitatea sa funcțională și poate duce la boli ale vaselor mici, conform Harvard Medical School.


4. Nu renunța la cafea din senin 


Încercați să vă reduceți obiceiul de cofeină? Ar putea fi mai bine să te oprești treptat. 


Atunci când ești un băutor obișnuit de cafea, poți avea simptome de sevraj dacă renunți brusc: "Odată ce se elimină cofeina din sistem, o persoană poate dezvolta o durere de cap din cauza sevrajului de cofeină", spune Dr. Riggins.


În plus, o reducere rapidă a cofeinei poate duce, de asemenea, la dificultăți de concentrare, conform Cleveland Clinic.

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 30 aug, 20:34 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play